|
|
|
|---|---|
|
Är i valet och kvalet om jag ska köpa denna bil. Det är alltså en 525i TO, S-såld, 12000 mil, manuell, har bl.a. delbart drag, sportstolar med helskinn,xenon, fullservad,1 ägare. riktigt bra skick enligt mig själv och priset ligger på 182 000 är det överpris eller är det bara att slå till? Vad ska jag se upp med vid köp av denna bil? Har inte så stor koll vad gäller service och vad som ska göras vid dryga 12000 mil på mätaren, är det någon stor dyr service på gång? //mvh Henrik | |
|
Årsmodell? Låter som ett relativt normalt utgångspris för en sv-såld E39 525 kombi med den specifikationen du nämner. Minst sagt välutrustad för att vara sv-såld... Det är viktigt att poängtera att E39 kombi som rullat >10kmil är mycket svårsålda idagsläget. Jag letar också E39 kombi och flera av bilarna på bytbil hos handlarna har stått där sedan i somras, minst! De enda som verkar någorlunda lättsålda är de lågmilade bilarna med M-paket. Alltså har du en rejäl prutmån att ta till, det är verkligen köparens marknad. Samtidigt får du räkna med en rejäl värdeminskning om du tänkt ha bilen några år och sälja den när den rullat uppåt 20kmil. BMW har ett löpande serviceintervall system som baseras på bensinförbrukningen med ca 2500mils intervaller. Sekvensen är: oljebyte-inspektion1-olje-insp2-olje osv där insp2 är dyrast (ca 5-6000kr för 525). Kolla serviceboken vad som blir nästa service. |
|
| är en 01:a. Insp 2 gjord senast. Pruta är ordet alltså. | |
| Står bilen hos en handlare eller är det privat? | |
|
Hej, jag gav 245' kr för min bil i September förra året. Då hade den gått 3500 mil. BMW Group Mölndal, 6 månaders garanti, svensksåld, en ägare. Delbart drag, skinn, manuell, 16" alu, shadowline etc. Jag förhandlade in omlack av motorhuv, 4Xvinterdäck på 16" alu, bagagerumsmatta, textilmattor och urkoppling av passagerarairbag i det priset. /M Min bil: Länk |
|
|
Vid 12-13000 mil är det bara en oljeservice som skall göras.Runt 10 000 mil ligger insp.2 som kostar ca. 6-8 tkr. Se upp med bromsarna(framförallt bak då de kan vara rostiga och dags att byta), ganska dyrt, ca 8 000:- för skivor/backar runt om. Tycker oxå att priset är på tok för högt.försöker i skrivande stund sälja min pärla, och den är verkligen i toppskick(se länk nedan) men det är riktigt trögt även fast den har M-paket,18" osv. Länk /JS |
|
|
Jonte, vad har du blivit erbjuden i inbyte på din bil? BMW kommer att sälja den för över 200k i hallen. /M Min bil: Länk |
|
|
Vågar knappt berätta.. men runt ca 165' kr, Utpriset (om man får dömma av de annonser som finns ute ) bör utgångspriset hamna en bra bit över 200', kanske ända upp mot 225'.sen vad de de får i slutändan är en helt annan sak. Men som de själva säger så har all import förstört prisbilden totalt och att det kommit en ny modell gör ju inte saken bättre. /JS |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.