|
|
|
|---|---|
|
när bilen är varm och står på tomgång så går mätaren upp strax ovanför sträcket, sen kör jag iväg på landsvägen så åker den ned och står mellan den blå och mitten sträcket... och då till min verkliga fråga.. är det något problem? behöver ja byta ventilen? ursäkta min dåliga förklaring, hoppas någon vänlig själ förstår det =) | |
|
termostaten menade ja... någon som har någon anning ? |
|
|
Sanolikt termostaten, förutsatt att resten av motorn är hel rätt servad givetvis. E |
|
|
vad pratar vi för bil? går fläkten? Mvh Andreas |
|
|
E: det är ju ganska svårt att veta.. finns ju s-bok men sen om man litar 100% på den är ju en annan fråga... Bostedt: vi pratar om en BMW 328i -95 |
|
|
Jag fick samma problem igår! Åkte till BMW idag och köpte en ny termostat och bytte den. Mycket riktigt var det "standardfelet" på M52 - plasttungan som håller fast själva termostaten var av och det gjorde att termostaten satt löst i plasthuset varvid vattet kunde passera den....frågan är bara vart plastflisorna från tungorna tagit vägen in i kylsystemet? :o/ Har inte kört någon längre sträcka, men nu går temperaturen upp till normal igen. :o) Kostade lite drygt 550kr för en ny termostat och en flaska glykol, hos lokala BMW-handlaren. (skönt att de hade en termostat på lagret!) Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
kanoners en ny termostar blir det... tackar för hjälpen. |
|
| huggarn: aha, köpt nytt? | |
| Laban: jo vart en 2,8L igen =) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.