AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.836

Någon som vet något angående denna servicestämpel?

He
107
Henrik Arvidsson
X5 -07
325i Cabriolet -87
BMWCS #5463
Hej

Är på jag efter en M3 Limo och har eventuellt hittat en som är intressant, har hittat alla firmor som servat bilen i Tyskland utom en. Tycker själv att stämpeln ser "skum" ut, alla andra stämplar i boken har adress och telefonummer till företaget utom denna.

Så, är det någon som vet något om denna stämpel? Länk
Tycker mig se att där står BMW Hüpperrrich men hittar inget sådant företag.

Alla idéer om vad där står är välkommna.

//Henrik
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Jag sökte också efter diverse kombinationer som liknar Hüpperrich mm, men får ingen träff någonstans. Varken på ort, firmanamn osv på Goggle, Altavista, Viamichelin.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
li
1.959
liste
535i -89
Det närmaste jag kan komma är en bilmek i Bonn som heter Hupperich: Länk Lite långsökt, men det KAN ju vara felstavat antingen på hemsidan eller på stämpeln...? Stämmer Bonn med bilens hemvist vid servicetillfället?
He
107
Henrik Arvidsson
X5 -07
325i Cabriolet -87
BMWCS #5463
Det stämmer att bilen rullat omkring Bonn hela tiden den varit i
Tyskland. Alla andra stämplar är från "BMW Vertragshändler" Dock verkar det märkligt om man stavar fel på en stämpel men det kan ju vara hemsidan precis som du säger.

Det tråkiga är att serviceprotokollet inte finns för servicen, det hade verkligen underlättat. Enda sättet är väl att kontakta denna Hupperich och fråga vad han vet? Gäller bara att få tag på någon som talar tyska bra.

Tack för hjälpen

//Henrik

Å andra sidan, om det endast är en stämpel av alla du har kollat upp, hur stor skada kan det vara om du inte kan verifiera just den servicen?
(Är det samma ägare mellan servicearna i övrigt så lär han inte ändra sitt beteende mellan varven)

/Marcus
He
107
Henrik Arvidsson
X5 -07
325i Cabriolet -87
BMWCS #5463
Håller med om att när det bara är en stämpel och bilen är servad noggrannt tidigare torde det inte vara något problem. Men det är den sista stämpeln i Tyskland och pedanten i mig vill ha allting klarlagt.

Man tycker även att en en oljeservice på en M3 som endast gått 6700 mil borde BMW göra. (Jag vet att det inte är något avancerat att bara byta oljan)

// Henrik
Länk
Visa användare
162
Perra L
E36 318IS coupe -93
E30 320 Cab -90
Denna tråd fick mig att ta fram min Italienska servicebok, där är vissa stämplar väldigt otydliga (efter 6500 mil) men man ser i alla fall att det är gjort i Italien o troligen på lokal verkstad men inte heller här kan man utläsa adress, miltalen stämmer med intervallerna och handstilarna är olika iaf. Dessutom går bilen väldigt tyst o bra mekaniskt. är ren o snygg överallt, känns tajt osv Servar mina bilar själv och dokumenterar o sparar kvitton då vet man verkligen vad som blir gjort. Iofs är nu ingen av mina vare sig speciellt dyra eller högpresterande, men jag kan förstå ditt dilemma speciellt om man ska betala en slant och dessutom med beaktande av att det troligen blir mkt dyrare att laga en M.

En intressant sak i det hela är enligt min mening alla "Wallraffundersökningar" som gjorts kring bilverkstäder, kan man verkligen vara helt säker på att allt har gjorts som det ska oavsett bilmärke? Kanske lite negativt tänkande men tänkvärt ändå...

Nyfiken fråga? Var i stämpelföljden ligger den "mystiska" stämpeln?

Mvh Per
Visa användare
162
Perra L
E36 318IS coupe -93
E30 320 Cab -90
Glöm sista frågan om stämpel man kanske ska lära sig att läsa ordentligt... Att det är sista stämpeln kan ju göra en fundersam, varför bryta ett mönster...
Hm, företaget verkar inte gilla den bilden längst upp, får bara error:
"The site is categorized as Nudity;Humor;Mature. " ....
Vad är det för stämpel egentligen? :)
He
107
Henrik Arvidsson
X5 -07
325i Cabriolet -87
BMWCS #5463
Uppdatering: Blev inget köp av den aktuella bilen då en annan verkstad inte kunde verifiera sina stämplar då de låg för långt tillbaka i tiden och att jag inte fick klarhet i ovannämnda stämpel.

// Henrik
Länk
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
hej!

har hittills inte sett en BMW-verkstad som inte skriver ut telefonnummer och/eller adress på sina stämplar. så om du ville ha en bil med oklanderlig historik så gjorde du rätt val att hoppa av den!

Mvh Johan
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Johan, kollade i min servicebok - Auktoriserade BMW-handlaren Automax i Kalmar (de som sålde min nuvarande bil til mig när den var ny) har inget telefonnummer på sin servicestämpel i min bok och på intyget om den fria servicen...så det finns, även om de flesta verkstäder har telefonnummer på stämpeln.

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
li
1.959
liste
535i -89
Bilhallen i Helsingborg (numera Paulssons Bil) hade inte heller telefonnummer på sina stämplarm, åtminstone inte 1994-1999. :)
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
sorry, jag brukar inte ha några svenska stämplar i mina s-böcker....

ändrar mig till att jag hittills inte sett en stämpel från en TYSK BMW-firma utan telenummer och/eller adress.

mvh Johan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.