|
|
|
|---|---|
|
Hej, Var nere i Monaco i veckan och till min förtjustning stod hela Mercedes press-fleet av nya ML parkerade utanför Nice flygplats för journalister att avnjuta. Smart som man är snackar man sig in för att kolla på bilarna och jag måste säga att det är ett stort steg i rätt riktning för MB. Nuvarande ML stör jag mig på, ful, amerikanserad och medioker, men den här... vilken bil! Är den lika bra på att köra som att se och känna på har X5 en seriös fiende. Bilen har en maffig och väldigt sportig framtoning, bred och respektingivande och det syns verkligen att MB har mer än sneglat på X5 när de tagit fram den. Jag gillar den skarpt! Skall bli spännande att se hur BMW kontrar :) MVH, E38B12 | |
hampe m3 |
finns det några bilder??? |
|
Tycker nya ML ser asläcker ut på bild, ser fram emot att se den live! Nya BMW X5 kommer om ganska exakt ett år och det ska som sagt bli intressant att se vad BMW kontrar med! Även nya X5 ser uta att vara något åt det låga/sportiga hållet av de (ganska dåliga) spionbilderna jag sett, att döma. Nuvarande ML och X5 kan näppeligen kallas konkurrenter då de skiljer sig så vida åt men de nya generationerna kommer att bli ärkerivaler! Och hoppas BMW har vett och etikett att slänga ner nya 4,4-liters V8-dieseln på 300 hk/700 Nm i nya X5! //Chrille |
|
|
Hampe, Jag tog inga bilder, men du kan alldeles säkert hitta bilder på Internet :) |
|
|
Tycker ni den är snygg? Ser ju ut som en minibuss... Länk |
|
|
Enda invändningen jag kan ha mot designen på nya ML är den slående likheten med KIA Sorento över strålkastararrangemanget/fronten. Om det nu skulle vara någon nackdel.... Tycker Sorento är riktigt snygg men kanske "pinsamt" för MB att påminna om en koreansk lågbudget-SUV i fronten...? //Chrille |
|
Buspelle |
"minibuss" är en målande beskrivning. Gamla ML var ju åtminstone lite småknubbigt gullig. Detta liknar varken jeep eller något annat än just en...."minibuss". |
|
Jag instämmer i att nya ML är riktigt snygg! Första snygga mercan sedan nuvarande E-klass lanserades... Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
Jag tycker att MB kommer starkt designmässigt! Jag gillar deras nya sportigare stil som kom iom nya C-klassen. Men deras modellprogram är av ganska ojämn kvalitet designmässigt i min mening. Särskilt C, E, SL och nya ML är vansinnigt snygga medan t ex B, CLK och SLK känns lite "tveksamma" i mina ögon... Och Vaneo (lilla skåpbilen baserad på A) är lika ful som Hyundai Atos och Daewoo Tacuma tillsammans! //Chrille |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.