AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
550

i-Personalize - Alpine 9835R

ra
34
rassau
BMW 325 -93
Hallå!
Precis som rubriken lyder undrar jag lite om hur i-Personalize fungerar, hur man ska mäta osv... Ni som kör Alpine och kan det hära kan ju gärna höra av er med lite bra förslag. Måste få till ljudet. Har 2st slutsteg Alpine och 1st 12" BAS Alpine. Framsystemet är JBL.
Men som sagt, det är mestadels angående i-Personalize, hur det fungerar osv...
Tack på förhand!

//tompa
Hej!
Har lill lillebror till Din 9835 (dvs en 9813) o har prövat vad i-Personalize kunde göra för mig.
Kom fram till att det inte kunde göra speciellt mycket alls...tyvärr.
Skulle jag ha haft det så som i-Personalize föreslog så skulle jag blivit tvungen att ha ett huvud som hade en halvmeter mellan örona... :-)

Närå, fullt så allvarligt var det inte men jag tycker man kan få till ljudet bättre själv.

Försökte även använda mig av i-Personalize för att göra en "kopia" på de inställningar jag har, men programmet låter en inte välja själv hur man vill att det hela ska vara utan det utgår från ett sätt som Alpine anser vara det enda rätta...
Bl a så utgår man från basarna när man justerar tidskompet.

Det gör inte jag...
Jag utgår från vänster fram.
Så när jag skriver in d ms "måtten" jag körde med så går det inte...!!!

Tillvägagångs sättet enligt Alpine är att man mäter hur långt man har till varje högtalare.
Sen knappar man in dem måtten på i-Personalize o får på så vis fram vilka ms "mått" man ska ha.

Summa sumarum, ställ ljudet enligt Dina egna öron :-)
Lycka till

mvh
Rutger
rättelse:

jag utgår från höger fram.

mvh
Rutger
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.