|
|
|
|---|---|
|
Var och kikade på en bil i förrgår. Kikade i serviceboken och fick med mig dessa data hem. 19800 Oljeservice 40616 Insp 1 + mikrofilter 55255 Oljeservice 73873 Insp 2 + mikrofilter 94635 Oljeservice 117858 Insp 1 + Bremsflussigkeit + Kuhlmittel + Mikrofilter 132493 Oljeservice gjord i Sverige av BMW Sedan är det slut på stämplar i boken, men enligt ägaren så har han fixat med olja,stift själv och sedan nollat den hos BMW. Servicen i Sverige gjorde den 1:a November 02. Bilen har just passerat 17000 mil. | |
|
Har han kvitton eller något som stärker bytena? Han kan ha servat utan att spara kvittona också. Jag för en loggbok för min bil om service och reparationer, självklart sparar jag de flesta kvittona. Jag inbillar mig att det uppskattas av kunden eftersom jag gärna skulle köpa bil av en som för liknande uppgifter. Flåklypa |
|
|
Vilken bil gäller det? Insp 2 vid redan 7400mil säger väl att bilen är rejält piskad/hårdkörd Mvh Dragolito Svart som synden Länk |
|
|
Är det en lite äldre bil så är väl insp 2 vid 7400 mil inte helt onormalt. Det var väl tidigare 1500 liter mellan servicetillfällen och har man en bil som i genomsnitt drar t ex 0.85 l/mil så bör varje service sker var 1760:e mil -> Inps 2 skulle då infalla strax efter 7000 mil. ___ BMWCS #5157 |
|
| Det är en 328 - 99. | |
| Någon som vet exakt hur intervallerna för sefice bör se ut vid ungefär 1 liter/mil i förbrukning? | |
|
Enligt andra trådar så ska 2500 liter gälla fr o m 99-års modell. ___ BMWCS #5157 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.