AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
640

Vill ta redan på fabrikutrusningen M5 e34?

Det är så att jag ska köpa från en skrot M5 en vinge till min M5 e34. Vill veta om vingen som sitter på skrotbilen är original alltså om den levererades från fabrik med detta vingen. Någon som vet hur man gör?? jag har chassisnummer... Vill absolut inte betala priser som dem begär om det handlar om en kopia, då kan man köpa en ny kopia i ställe..

Kanske killarna från M5 e34 register kan hjälpa mig??

MVH
MAuricio
Ni
430
Nicke_M
850 CSi
M5 E39
Är det den rullade svarta M5:an du ska ta vingen ifrån (DFA989)?
I så fall är vingen original...
Jag kollade det en gång och så såg den ut i originalbroschyren oxå!

Nicke
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Din bmwhandlare kan hjälpa dig med utrustningslista
nicke: om vilken rullade svarta M5 pratar du om?? det är inte svart i alla fall den som jag tänker köpa är calipsoröd... Vill ha helst original men kille på skroten ville inte sänka priset om det visade sig att det var en kopia utan han ville ha det som han ville ha och punkt slut....

Här finns inga bmwhandlaren som kan hälpa mig, den närmaste är i västerås...

HD51 kanske kan hjälpa mig!!!!!!!!

Mvh
MAuricio
Ni
430
Nicke_M
850 CSi
M5 E39
Ok, jag tänkte den som va rullat med bilder här på forumet för kanske 2 månader sedan. Men men.

Titta i gamla broschyrer om du har, eller på någon stor bmw-träff så ser du hur den ser ut.

Den har liksom en liten uppbyggnad längst bak längs hela spoilern. Svårt att förklara...

Nicke
Nicke: jag vet precis hur detta vingen ska se ut, men det gör också dem kopior som jag har sett alltså dem är identiska, det ända som skiljer är texten phonix AG som ska stå på den som är original....

Den bilen som du såg ut den svarta, bagageluckan såg ut helt skrinklig med vingen verkar har klarad sig.. ska ringa imorgon till den som har den bil för att se!!!

MVH
Mauricio

Mauricio
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.