|
|
|
|---|---|
| Tänkte byta instrument för jag orkar inte hålla på löda så jag måste ta bort ratten också hur gör jag då för jag har ju airbag räcker det att lossa batteriet??? måste jag skruva under ratten för att ta bort kabeln till airbagen??? Jag har aldrig haft någon bil med airbag tidigare så hjälp mig lite på traven. | |
|
Tjena! Är det kombiinstrumentet du ska ut med så behöver du inte lossa ratten. Antar att du har ställbar ratt i längsled, isåfall dra ut ratten allt du kan, lossa därefter instrumentet (2 skruvar i överkant) dra sen ut instrumentet, lossa alla kontakter bakom. Sen måsta iallafall jag dela på instrumentet på plats (lite trångt men det går) kommer inte ihåg hur många skruvar det var. Därefter får du ta ut delarna samtidigt som du vrider ratten åt vänster. Det är jävligt trångt, men säkert lättare än att ta bort ratten. Lycka till... |
|
|
Hejsan! En intressant fråga vaf gäller bilar med airbags. Det borde räcka med att koppla bort batteriet - Eller? Finns det inte också en återställningsfunktion med någon lampa som lyser. Blir den släckt om man kopplar loss batteriet. Ni som mekar med airbags berätta vad som gäller. Funderar själv att köpa en nyare 7-serie och då drabbas man av mer elektronik och airbags. MVH Ulf Ulf |
|
| Hej konstig är det att det inte finns någon ställbar på denna 750ial -88 jag ser ingen spak under ratten skall inte det finnas??? | |
|
För att ratt med airbag: Länk Det går som sagt att få ut instrumentering utan att lossa ratten, men det kräver att man delar det på plats. Det svåra är att vrida runt det, så att man når alla skruvarna på baksidan med en kort mejsel. Observera att du inte får slå på radioläge eller tändning med instrumentet borta, då tänds airbaglampan. Det underlättar (=krav) om man kan vrida på ratten och då måste nyckeln sitta i låset, jag rekommenderar starkt att du lossar batterikabeln innan detta. Skydda det repkänsliga glaset med en handduk. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Det går inta att ställa ratten på de tidiga E32 med airbag, min 89:a är likadan. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| gud va synd | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.