|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken säger undrar jag hur bästa sättet att fästa ögonlocken på en E30 är? Nåt sorts lim antar jag eller? MvH Matte | |
|
Häftstift! =) Nädå, jag körde med ett lim som används till karossen. Kommer bara inte ihåg vad det hette. MVH |
|
Lundqvisten |
De skall popnitas fast i grillen, det är original..tag dock rätt sorts popnit med svagt drag avsett för plast annars spricker det |
|
Tuggummi? /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
| ...inte alls? | |
|
Det går att använda sikaflex, då sitter det garanterat fast. Mvh/Palle |
|
|
Sikaflex som PalleM sa. Eller det som jag använde: rutlim, bara att lägga en tunn sträng, passa in och efter 2 minuters fasthållning är det klart... |
|
| Mina sitter bra med silvertape...=) Förvisso svart... Torkar direkt...=) | |
| På min förra bil 318iS-90 hade jag ögonlock, men den fick 2:a på besiktningen om man inte tog bort dom. Kan inte vara samma sak för E36:an om man ska limma eller popnita fast dom!!?? Äger nu en E36 med ögonlock så det kan vara bra att veta. | |
|
besiktiga min i måndags med ögonlock utan problem bilen:Länk |
|
|
de där med besiktningen beror nog på vad de e för besiktningsman/kvinna. Min pärla :-) Länk |
|
|
Det där med besiktningen beror väl lite på oxå vad man har för ögonlock? En del ögonlock påverkar bl,a ljusbilden negativt. MVH |
|
| Ett till alternativ: borra och använd tex tre plåtskruv på varje sida - lätt att sätta dit och ta bort. | |
|
Ja pl 400 verkar helt super, många tipsar om det och jag ska sätta dit ett par ögonlock på min snart med det.. / KEN Länk |
|
|
Mina ögonlock sitter med skruv :) MVH Johan |
|
|
silikon funkar bäst tycker jag, kostar 17 kr på biltema, bara limma på. |
|
|
Håller med Bpower, Silikon är outstanding den dagen det blir en 2a i protokollet ;) |
|
|
Spikpistol!:) Asken |
|
|
Akta bara så att du inte får silikon på lacken.. Mvh/Palle |
|
|
PalleM Eller i flickvännen ;) sorry kunde bara inte hålla mig, dax för utgång. Skål alla nattsuddare |
|
|
tussipupp He he kanske det Mvh/Palle |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.