AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
839

oljan rinner från olje tråget

hej, sita gången för 14 dagar sedan jag bytte oljan själv men sen jag såg att det rinner olja nere från ..var i verkstad och de sa att det kan vara att man ska byta oljetäck pakningen var hos Arosauto (i västerås) och köpte en orginal oljetäck packning och gick till en verkstad och hissade upp bilen och denna gången vi såg att det finns en spricka där när man vill byta oljan där man skruvar bort skruven och rinner hela oljan...hoppas ni fattat var jag menar så där i mellan finns en spricka och det rinner olja,,,nu till frågan:
vad kan man göra åt det??
den ju alumenium kan man svetsa den?? om jag då kan man göra det på plats eller ska man ta ut hela oljetrågen o.s.v...
eller finns nåt man kan köpa på mekonomen eller på biltema och lägga och täta där så att oljan ska inte rinna...har ni varit med nåt sånt??
snälla hjälp mig ,
jag hade samma på innan,, köpte ett begagnat tråg o 2 timmar senare så funka allt som de skulle..vågade inte sätta dit någon tätningsmedel, tror att de skulle gett sig rätt fort, tror inte heller de e många som kan svetsa där i godset där bulten skall sitta men jag kan ha fel

Lundqvisten
Vill du ej kosta på att byta ut oljetråget, så går det nog att i värsta nödfall täta med kemisk metall. Finns på mekonomen, bara att knåda på och trycka dit, härdar till metall efter ett tag, men du bör nog göra ordentligt rent innan du tätar.
Pa
184
PalleM
316-98 Touring
Hur seriöst är det med kemisk metall!! Jag skulle då inte våga sätta på det, tänk om lagningen lossnar då man är dåligt till, vad gör man då eller om det börjar läka mera..

Mvh/Palle
har nån provat kemiska metallen..??
Lundqvisten
Palle M: Om det läker som du skriver, då behövs det nog ingen kemisk metall ;-))
Jag pröva kemisk metall innan o de funka bra när de var ett litet hål mitt i tråget... men nu så är det där oljepluggs bulten sitter,, hur skall man få ut den sen ?
Man får ju tömma den på olja först + filter annars så fäster den inte riktigt ju, e inte bara o köpa o knåda på så sitter den där, och frågan är hur länge de håller ?

Nä mitt tips är att leta upp ett helt begagnat tråg , du har ju redan packningen o lämna in den eller byta själv ( ca 2 tim )

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.