|
|
|
|---|---|
| Länk | |
|
Såna "tjafstrådar" kan väl stanna där dom hör hemma, just på Aftonbladet! Mats BMW CS #5847 |
|
| För att det är kul? | |
| Varför skulle jag? Har fler än engång hunnit ikapp folk som stått på som blådårar | |
|
Tråden må vara tjafsig, men... 1980 var jag och en kompis till Teneriffa. Visby-Nynäshamn-Arlanda. Bilen parkerade jag på Arlanda.Planet hem var flera timmar försenat och landade på Arlanda runt 22.30 och båten gick från Nynäs kl 00.00. Nu kommer det otroliga, först blir jag stoppad i tullen, förklarade läget för tullaren. Tullaren sa "lovar du att du inte har nåt i väskan så kan du sticka iväg" och det lovade jag, fast jag ljög. Hämtar bilen, ser att vi aldrig kommer att hinna, ringer Gotlandsbolaget och de lovar att hålla färjan i 30 min! (vilken sevice, skulle aldrig gå nu).Naturligtvis blir vi även stoppade av polisen, körde lite för fort, förklarade ånyo läget och fick åka. Tror ni det här skulle kunna hända dag, jag tror det inte. /A |
|
|
Jag blev stoppad i Norge i höstas. Höll väl runt 60-70 på en 50-sträcka och blev alldeles iskall när jag blev invinkad av den laserförsedda politin. En sådan fortkörning kostar runt 3000NOK och när de frågade varför jag kört för fort sade jag att det är så många olika skyltar att hålla reda på här i Norge, ni har ju 30-40-50-60-70-80 medan vi i sverige bara har 30-50-70 så man blir lite snurrig... Konstigt nog köpte de min förklaring och jag fick åka vidare :-) ErikR: Tricket är ju att inte stanna och fika 100 gånger utan hålla en jämn fart så brukar det gå rätt fort ändå... |
|
| Sigdarve: Vilken solskenhistoria, hahaha | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.