|
|
|
|---|---|
|
Har haft min bil 318 Touring - 98 inlämnad på Mekonomen, de säger att de kommer fram till att "databoxen" är sönder och att en Bmw verkstad måste laga detta, kostnad ca: 11000. Det känns jättetråkigt! Undrar om det finns att få tag i på beg marknad? Kan det vara något annat? Går vissa fel på databoxen att laga? Skall ta reda på resevdelens artikelnummer, men är redan nu i behov av smarta tips. Tack på förhand! | |
|
kolla på bilskrotar runt om i landet.. eller på power börsen är de till en bensinare eller tds ? |
|
| Vad hade du för sympton som fick att det är databoxen som e paj? Kan du köra? | |
Mr 435 1602-72
2000 touring-72 2000 tii touring-72 323i Baur-84 328iM Coupé-97 525iM Touring Individual-95 Alpina B3 3.0-94 330e-20 |
Metz: Jag är också nyfiken på din bils problem.. |
|
Jag skulle lämnat in den på BMW, för en bättre koll innan eventuellt köp. Och jag är också nyfiken på fel / symptom. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Kolla in bildelsbasen... Länk |
|
|
Har hört att det finns en firma som repar boxar för ca 2500 kr i stockholm kommer ej ihåg namnet på firman men jag kan ta reda på det.. |
|
|
Läste en insändare i nån biltidning som hade hittat en firma på internet i USA som sålde databoxar för 20-30% av originalpriset, vet tyvärr inte vad ordet "databox" översätts till i Engelska, men om du får reda på det så är det bara att söka på google... Mvh |
|
| Det är inte så att du stoppat i ett trimchip och sen råkat glömma det? Gjorde jag, fick tokkassa avgasvärden, BMW ville sälja mig en ny box för 6500:- .. Just innan jag halade fram VISA-kortet kom jag på att jag hade chippat bilen. Ut å bytte, sen var allt grönt igen. Värt att nämna iaf, även om det är rätt uppenbart .. ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.