AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.234

BMWs bilvårdsprodukter

Är dom bra? Såg att dom hade orginaltvättgrejer sist jag var där. Har BMW tagit fram dom själv eller har dom köpt från typ Sonax och sen klistrat dit sitt eget märke?
Enligt många forumrävar så tillhör deras sortiment det bästa.
Själv så har jag andra fabrikat pga tillgängligheten på orten.
Skulle nog tro att deras produkter är någon annans med nya förpackningar.
markus00
Har inte provat tvättgrejerna än men använder bara BMW:s produkter inne i bilen håller väldigt hög kvalié. Läderprodukterna är de bästa jag använt.
Ol
99
OlofM
e60-520
Mycket hög kvalitet, och ofta billigare än om du skulle köpa underleverantörens egna märke.
bustorp
OlofM:
Vilken är underleverantören då?
Det borde du ju veta om du vet att original är billigare........:)
Kan vara intressant för oss oinvigda.

"Ödmjukhet inför kunskapen"
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Det sägs att det är Sonax som tillverkar deras produkter.
bustorp
Det intressanta är inte vad som sägs..............:)

"Ödmjukhet inför kunskapen"
Nu vet jag inte om BMWs bilschampoo är billigare än OKs, men jag måste säga att OKs waxschampoo är riktigt bra (enligt mig). Tvättade bilen med TurtelWax-schampoo idag, fick inte samma resultat som med OK. Får ta och testa BMWs grejer nästa gång, har snart slut på schampoo.
I princip samtliga BMW's bilvårdsprodukter tillverkas de facto av Sonax.

1 liter schampoo kostar cirka 45:-, väldigt prisvärt!

Mvh,
Kalle
_____
525an: Länk
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
ännu mer prisvärt blir det om man köper Sonax glansshampo (samma som bmw´s) på autoexperten i 5 eller 25 liters dunkar=)

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
45:- var inte så farligt! Synd att jag hittade Sonax glansschampoo i garaget nyss :/
Undra just hur det kom dit? Pappa är alltid anit till saker som kostar mer än den billigaste produkten på marknaden :)
TB
3
TBV Thomas
BMW M3 3,2 1996 Individual
Jag använder mig enbart av Meguiars produkter i mitt arbete och i mina papper står det att bland många andra biltillverkare så använder sig även BMW av deras produkter.

TBilvard på Åland proffs på Bilvård
TBV Thomas,

Det stämmer. Jag har dock enbart sett Meguiarsprodukter i BMW's amerikanska tillbehörskatalog, aldrig hos en svensk återförsäljare. I katalogen så var meguiarsprodukterna med under sitt egna varumärke, inte ommärkta till "BMW Original Teile", vilket ju de övriga produkterna är. Det kan ju vara så att några av de produkter som går under "BMW Original"- varumärket egentligen är Meguiars, men både schampot och cleaner/polish/vax är åtminstone Sonax.

Mvh,
Kalle
_____
525an: Länk
Ol
99
OlofM
e60-520
Bustorp,

Se Kalle Hansens svar:

I princip samtliga BMW's bilvårdsprodukter tillverkas de facto av Sonax.

1 liter schampoo kostar cirka 45:-, väldigt prisvärt!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.