|
|
|
|---|---|
| jag kan inte ställa in min passargerar stol i bilen den låser sig ej... den ligger ner mot baksätet när man lutar bak sig... | |
Lundqvisten |
Olje/gas dämparna är slut inuti stolen, sitter två styck på baksidan av ryggen, en på varje sida,du ser dem om du demonterar den löstagbara ryggpappen (sportstol) |
|
Lundqvisten: Är inte dämparna bara till för att underlätta höjning av stolen? Alltså sitsdelen, inte ryggdelen. Är väl en mekanisk spärr som ser till att ryggstödet låser när man släpper spaken. Så är i alla fall mina std. stolar uppbyggda. is: Ta av ryggpappen och försök lokalisera felet därifrån. Det kan vara så enkelt att någon spärr el. dylikt hoppat isär. Mvh Carl. Bilen: Länk |
|
|
jag håller med Carl L, på min (standard) passagerarstol så hade den ena dämparen hoppat av, såg detta när jag hade ur stolen, dock gick den utmärkt att låsa ändå, satte tillbaka dämparen och det gick lite lite lättare att få upp ryggen... hade man inte haft några dämpare där alls hade ryggen trillat tillbaka av sig själv när man släpper på låsningen ju :) MVH Johan K |
|
|
Lånar tråden lite.. Förarstolen i min e30 har låst sig, i helt okey läge, men surt ändå. Kan varken höja/sänka den eller ställa ryggstödet. Någon som har nån aning om vad det kan vara? |
|
| låsningen av ruggstödet är väl kuggbaserat? är e hake har jag för mig som ska fastna mellan två "kuggar" vilka tyvärr brukar gå sönder på dom äldre bilarna saknar själv ett par så antingen får man halvligga o köra eller sitta nästan framåtlutad | |
|
Lånar tråden lite.. Förarstolen i min e30 har låst sig, i helt okey läge, men surt ändå. Kan varken höja/sänka den eller ställa ryggstödet. Någon som har nån aning om vad det kan vara? har samma problem men när jag titta i instruktionsboken står det att dom är låsta för säkerthetens skull...lite löjligt faktiskt... kan man ändra så man får en "normal" stol --- NYBÖRJARE |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.