|
|
|
|---|---|
Crusty |
Tja! Imorse på väg till jobbet märkte jag att airbag lampan på ratten lös men bara i en sekund. nån minut senare lös den igen då lite längre sen slocknade den för att sen blinka lite till. mycket skummt ! ska jag ta detta på allvar? eller e det bara elektroniken som spelar spratt? Hur fixar jag det i så fall eller e det raka vägen till verkstan som gäller?? "The Blue BMW" |
Crusty |
Hallå? Ingen som vet?? Snälla?? |
| Jag hade samma problem på min Golf, men bara när det var blött och fuktigt ute. Dock sålde jag den innan jag åtgärdat felet så jag vet inte vad det berodde på Du bör nog be nån felsöka i airbagelektroniken så att det inte är nåt allvarligt fel, det hade iallafall jag gjort. | |
|
Hej Crusty! Min lampa lyser konstant. Detta beror på ett fel i en sensor som sitter i passagerar stolen. Ska in på verkstan nästa vecka.. Det som du kan göra är att åka till en verkstad o kolla i datorn vad du har fått för fel kod. Den loggas ju alltid när varningslampan lyser. Då kan de direkt se vart ditt problem sitter och vilken enhet som har sagt ifrån. Sen när du vet vad det är så kan du ju börja fundera på vad du ska göra åt det... |
|
Crusty |
Tja Mr PB! Vad tror du en sådan felsökning kan kosta då? Kan det va farligt ifall lampan lyser? Kan airbagen utlösas utanvidare? "The Blue BMW" |
Dino |
Bry dig inte om Lampan min har lyst i ett år utan att jag har brytt mig det är en vanligt fel hos de , nämnligen en sladd som MR-PB sa som sitter under passagerar stolen, som måste bytas men gör du inte det så är det ingen fara. M-MotorSport |
|
Hej igen! Själva felsökningen kostar inte så mycket. Det är ju bara o plugga i datorn o se vart felet sitter. Jag vet faktiskt inte vad sensorn är till för.. Visste inte ens att det fanns en sensor i sätena. Borde ju rimligen vara så att den känner av om någon sitter i stolen, och gör det inte det så löser Airbagen inte ut. Och det kvittar väl i så fall. Jag ska in o få min åtgärdad på verkstaden imorgon så jag kan återkomma med lite mer fakta. |
|
|
Tillbaka från verkstaden!! Fyyy faaaaaan!!! Visar sig att den sensormattan som sitter i passagerar stolen måste bytas. Den kostar ca 1500 kr + arbetet att ta ur o klä av stolen o byta allt dvs ca 2000 - 3000 kr arbete också. Inget roligt. Men det måste göras.. När airbag lampan lyser så fungerar inte airbag systemet över huvud taget. Därför får jag väl rekomendera att ni åker till verkstan o kollar vad som är fel, för det är ju ändå ett säkerhets system som kan vara ganska bra att ha.. Ha det! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.