AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.112

Vinterförvaring = jobbigt

Sida 4 av 4
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Ricke: Vadå har inte underredet rostskydd? Gå till statoil och be om att få köpa endast underredstvätten i deras tvättautomater så har du det löst.

B8
21
B8 Guru
B8 4.6 Touring #008
B8 4.6 Cabrio #018
Helt enig med dig Johan! :)
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
m3efl!
Håller med dig...det är svårt att vara ifrån både bil & det där underbara motorljudet! :)
Men jag försöker att inte plåga mig!
Den som väntar på nått gott .....
/Klas
Ch
230
Charlie_don
[-E30-][-325im-][-89-]
Hmmmm..... en fråga till dom flesta här:

Är det ni som äger bilen eller är det bilen som äger er?

Bilen är till för att köras. Jag skulle köra med vilken bil som helst om jag visste att den klarar vintern. Samtidigt skulle jag ta hand om den så mycket som det krävdes. Självklart blir det många fler tvättar än på sommaren men det priset får man betala för att höra ljudet och känna bakljulsdriften kasta dig iväg. De som inte orkar ta hand om bilen mer än på sommaren, det är dom som lägger bilen i dvala. En Beemer är till för att köras, det håller nog alla med om.

E30 Rulezzzz
Det är nog bilen som äger mig.
Har dock luftat den en och annan gång när jag tycker värdet tillåtit.

Ola

er
256
eraabos
M3 E30-88
"De som inte orkar ta hand om bilen mer än på sommaren, det är dom som lägger bilen i dvala." Va?! Man lägger undan bilen på vintern helt på grund av att man är rädd om bilen! Jag har tidigare haft ett antal bilar som jag kört året runt med, och det har inte varit några problem att "orka" sköta om de, de bilarna har jag kört på vintern har varit "vanliga" bilar, typ 320:n.
Visst skulle M3:an klara av vinter kröning, men jag tycker att den klarar sig definitiv bättre om jag inte kör med den på vintern.
St
61
StratUS
318i -88
Att ni orkar dividera om detta!???
\H

No Guts No Glory
Ri
825
Ricke
540ia -97
1602 -71
mmmm instämmer med StratUS....Vill vissa människor här på forumet,jag inräknat ställa av sina bilar under vintern så borde väll vi få det utan påhopp från andra trångsynta människor som fullständigt skiter i om bilen ser ut som faan!Själv var jag ute med min ny tvättade M3:a i solen(+4 grader)idag.Känns mycket bra att kunna glida fram i en fin bil bland alla nersaltade bilar.Okej jag har förståelse för dom som måste ha bilen året runt,men det kostar inte så mycket att ha en äldre BMW som vinterbil....T.ex min 520i -84

Mvh Ricke
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Ricke: När du gled runt så saltade du ner din bil, och förmodligen gjorde det lättare för avgassystemet att börja rosta med små korta turer.

Vad jag säger är att det behöver inte betyda att en vinterkörd bil skulle vara i sämmre skick än en som plockas ut i mars/april och ställs in i okt/nov.
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Synd att inbringa det 600:e inlägget med en så onödig sanning, men den här perioden av året känns så ovanligt lång. Jag vill att den enorma snövallen som hindrar inbrottstjuvarna att komma in i garaget skall smälta bort... Jag vill spika fast M-paketet nu och rulla ut bimmern igen.

Får för allt i världen inte glömma aluminium-paddlarna, så att Hasso slipper den ensamrätten...

Oj oj vad källarförrådet är fullt. M3- front och sidospoilers, M3 GT fälgar, H&N sänkningssats, M ratt, M-knopp, M-sidolister, Defa larm, veloumattor. Oj oj vad fin bilen ska bli :-)

Nattsudd
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Kjelle...nu blir vi två med GT fälgar på Stockholmsgatorna i sommar, glöm inte att vinka! :))
/Klas
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Klas, Du får vinka när du kör IFRÅN mig... GT fälgar har jag, men Du har +120 hk till fördel :-/

Ja ja, jag tar dig på snö iaf

/Kjell
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.