AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.114

Vinterförvaring = jobbigt

Sida 2 av 4
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Säg efter mig: DET ÄR BARA EN BIL!

Men som jag sagt tidigare var och en gör som de vill.
Om jag hade t.ex. en M5 E39 så skulle jag åka den på vintern om jag inte hade tillgång till en X5 eller liknande. Ser ingen anledning att åka en tristare bil bara för att det är vinter.

Om man oroar sig för kallstarter så finns ju alltid garage eller bensinvärmare osv...
M5
50
M5POWER
M5-90
750-91
GMC van-88
Nej Bumper jag vet ju inte vad som slits på vintern jag är ju inte typ nån utbildad bilmeck! Eller!? ja just de det va ja ju!
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
M5POWER:

Om du är utbildad mekaniker så borde du inte komma med sådana kommentarer att; salt förstör lacken, bara att lacka om. Sedan skriver du: Kör tills det rasar, sen är det bara att köpa nytt/laga.

Men som de flesta här verkar vara överens om, varje enskild individ bestämmer själv om denne vill ställa av sin bil eller ej. Och väljer man att göra det, så är det väl så att man är väldigt rädd om bilen och vårdar den ömt. Men BARA för att man väljer detta alternativ, så ska man inte bli påhoppad av folk som tycker det motsatta.

Känner flera M-ägare som gärna velat ställa av bilen, men pga olika omtändigheter, inte kan göra det.

Det finns ju en och annan välbevarad bil av olika bilmodeller även i Sverige (då menar jag gamla bilar). Tror du att de skulle vara "vid liv" om de hade körts på vära saltade vägar? Lacka om går ju, men resten av bilen då?

/Edvard
BMW CS # 4503
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Enda kruxet med min vinterförvaring är att den inte börjat ännu; Jag köpte bilen för 2 veckor sedan och skall ställa av den i dagarna... Hmm, andra kruxet är förresten att den kommer att stå djupt in i skogen i en lada där snön säkert inte smälter förrän i mitten av Maj.
Tja!