|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
|
Är det bara jag som knappt kan hejda mig till våren!! | |
|
Nej, här är en till!! Jag längtar att ta ut "skåpbilen"...tänkte dock sälja den framåt vårkanten :-( |
|
|
Här har du en till som längtar. Fast det får inte bli vår än...jag har mycket jobb kvar innan jag kan rulla ut.... |
|
My BMW |
Ytterligare en som väntar på våren. Men som sagt den som väntar på ngt gott väntar aldrig för länge......(ca 2mån till) |
| Väntar du på att ta ut en 530...? *fniss* | |
|
Jag har fruktansvärda abstinens besvär!! Hann bara kör 80 mil med M3:an innan jag ställde av den, har inte ens dragit ur den ordentligt! |
|
| varför ställer ni in typ en 530 och m5 mm? jag har en m5 -90 och den får gå året runt! Det är ju bara en bil!!!! Finns ju inge bättre än att bara sladda omkring med en M5!!!! Det retar ju folk nått fruktansvärt!!! | |
|
Är det bara jag som har en riktigt bra anledning att vinterförvara ;) Vad kan det vara då, jo: * cab * bara sommardäck * ingen hardtop. En E36 cab skall köras med taket nere för att göra full rättvisa. Dessutom är det ju så varmt väder nu så man får ta ut den på en runda då jag varmkör den var tredje vecka. Inte alls fel, räcker för mig. Men som någon skerv ovan - 2 månader kvar ..... (and counting) |
|
| M5 power: Jag vet inte vilket land du bor i men jag bor i konungariket Sveriges sydligaste del där det saltas som om denna del av riket vore en tallrik pommes frites...dessutom köpte jag M5:an i somras av en kollega som aldrig kört med den under vintern- m a o den är i nyskick...jag vill gärna ha kvar den i detta skick. | |
| Det är en bil och bilar är till för att köras så kör med bilen! :) | |
|
Tjenare. Här är en till som längtar väldigt mkt. Klart att våra bilar klarar vintrar, det är inga problem, men att skydda den mot salt, det går bara inte. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Tycker personligen att gruset är värre än saltet. Saltet gåt ju att tvätta bort. |
|
| ...för den som inte jobbar 60h/vecka och därmed kan tvätta den oftare än 1 gång i månaden. Instämmer övrigt med Bumpers inlägg. | |
|
Står väl var och en fritt att köra på vintern eller inte men faktum är att ingen bil mår bra av att stå still så länge. Rent kosmetiskt så håller den dock bättre av att stå inomhus men det gäller ju även på sommaren. :) |
|
| johann.. 15 stenskott och 400 kallstarer i -10 grader väger nog upp.. vad vet jag? | |
| Har man en ögonsten i bra skick är det nog inte så konstigt om man vill slippa salt,stenskott och kallstarter. Är det så konstigt Johann? | |
|
Det är väl klart att man ställer av pärlan när det är dags för skönhetssömnen. Jag vet inte hur ni som inte ställer av era pärlor på vintern, har det med parkering i erat område men här får det inte platts fler bilar. Nej nu får BMW;n sova ruset av sig medan den 4hjulsdrivna v8;an får sitt lystmäte. ( Audi A8 ). Man måste ju vara STORsint och inte låsa sig för ETT bra bilmärke. / Godnatt. : ) MM |
|
|
Here we go........... Vad är rätt och vad är fel? |
|
| Salt och stenskott.. Det finns folk som lever på att lackera bilar! okey att ställa undan en ferrari eller nån annan extrem sport bil men gammla bmw´s.. det är ju bara för mycke! Hur kul är det och sitta in nån skruttig vinterbil bara för att man inte vill åka i sin "pärla". Tycker dom flesta på den här sidan över reklamerar sina bilar! Man gasar tills det rasar! och när det har rasat så e det bara att fixa! och när man har fixat så är det bara att hålla fulla spjäll igen!!! | |
|
Hej igen. Denna diskussion kan ju bli hur lång som helst. Klart att man själv väljer om man ska köra eller ställa av den. M5POWER: Tror du bara saltet påverkar lacken? Gasar till det rasar... ? /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Håller med dig "Bumper", det är ju självklart var och en som bestämmer............ ........sandlåda ibland........ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.