AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
920

Värde! 528 touring-98?

Hade tänkt sälja min 528, och undrar vad den kan vara värd idag

*Touring med nivåreglering
*Steptronic
*Sportstolar med svart skinn
* Fullutrustad utom navi,tv
* Fullservad, svensksåld, 2 ägare inkl. mej.
* Avtagbart drag.
* 17000 mil.
* Supersprintsystem, k&n sportluftfilter.
* faceliftade baklampor.-01

Tacksam för svar!!

Är du säker på att den verkligen är helt fullutrustad utom TV/Nav, t ex bensinvärmare, PDC, DSP, rattvärme etc?

/Simon
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Runt 110k?
100-110KSEK i slutpris, kanske den högre nivån eftersom du bor i Värnamo, tittar man på prisnivåerna på beg på bilfirmorna där känns de löjligt höga vilket kanske gör att du kan hoppas på relativt hög betalningvilja.

/Simon
120-125 lök
Det kanske var lite luddigt att skriva att den var fullutrustad.Saknar bensinvärmare, rattvärmare etc. men har allt det andra väsentliga. Jag kanske hade hoppas få ut mellan 115-120tkr.
Tackar för alla svar!

ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Av ren nyfikenhet, vad innebär "Fullutrustad" i detta läget?

// Mvh Andreas

Min 528i Touring
Länk
Det kanske var lite luddigt att skriva att den var fullutrustad.Saknar bensinvärmare, rattvärmare etc. men har allt det andra väsentliga. Jag kanske hade hoppas få ut mellan 115-120tkr.
Tackar för alla svar!
Någon som kan rekomendera bra ställen att annonsera ut bilen?

ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Jo jag förstår att det var missvisande.
Men min fråga kvarstår :)
Vad är bilen utrustad med?

Powerbörsen och blocket är två ställen jag skulle testa med.

// Mvh Andreas

Min 528i Touring
Länk
simon_en: (OT) Är Värnamo platsen där tiden stått stilla vad gäller priser på begagnade bilar? Kanske skulle sätta in en annons på min 328 i ngn lokalblaska där :-)
Kristoffer_L,

min fru kommer från Värnamo. Förut kunde jag roa mig att gå runt i bilaffärerna och häpna över begpriserna. Har dock inte varit runt på 2 år, verkar dock som att läget är det samma. Du får annonsera i "Värnamo Nyheter" helt enkelt och få frågan varför du är så billig...:)

/Simon
Värnamo är verkligen Bilhandlarnas mecka. Som fast boende här i hela mitt liv kan jag bara understryka att bilpriserna ligger löjligt högt mot övriga landet. Den lokala Bmw handlaren heter Lars Lewín. Han tar ut helt absurda priser på begagnade Bmw. Ni måste bara kolla!!! I övrigt är jag övertygad om att de höga bilprisrena beror på att det finns så jävla många företag här!. Alla bilfirmor lever snuskigt gott på tjänstebilar.

Svar till Andreas!
*Steptronic
*M-ratt
*Belysningspaket
*Nivåreglering
*Sportstolar med svart skinn
*Avtagbart drag
*2-zons klimator
*Xenonljus
*Bmw-kassetspelare med cd-växlare

Utrustad av mig!
*01-faceliftade baklampor
*Supersprintsystem
*K&N sportluftfilter
Jag har säkert glömt något väsentligt! Var kan man hitta utrustningslista???

li
1.959
liste
535i -89
Inte ens elstolar och ändå skriver du "fullutrustad"? :) Det är MYCKET utrustning din bil saknar innan den kan kallas fullutrustad. Utrustningslista finns antingen på insidan av omslaget på boken eller under baksätet. Hittar du ingen lista där kan du få en av närmaste BMW-handlare. :)

När det gäller priset tror jag ungefär som Simon - 105-110.000 kr.
Återigen ursäktar jag mig för den klumpiga formuleringen. Min bil är INTE fullutrustad, men har mycket utrustning över standard.

I boken finns det ingen lista på utrustning, men jag ska kolla baksätet.

Tack! för inlägg.

Vilken utrustning som gick att få med bilar sålda i tyskland går att hitta på www.schwacke.de Det går att utrusta en e39 mycket fö!

/Simon
Frisco,

angåeende priserna på beg i Värnamo, tror du inte att lojalitetsfaktorn är viktig också att man känner att man sviker om man åker 10mil och får begbilen billigare....?

/Simon
Simon,
kan vara som du säger, men jag vill alltid köpa bil så billigt som möjligt även om jag måste åka till en annan ort.

Min 528 är svensksåld.

Frisco,

sunt tänkt!

/Simon
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.