AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.609

Lambdasond o vevhusventilation...

Är det någon som vet med säkerhet om lambdasonden till 3.8 är identisk med 3.6an's?Isf vågar man köpa följande sond Länk ?

Sen undrar jag hur vevhusventilationen funkar på en S38,finns det några backventiler o liknande?Vad bör hända med motorvarvtalet när man öppnar oljepåfyllningslocket?

Tänkte nämligen bytta lambdasond samt "gå igenom" vevhusventilationen innan påställning,i förebyggande syfte...

Tacksam för svar!

Ingen som har ETK o skulle kunna kolla ifall lambdasonden till 3.6 har samma artikelnr som till 3.8?:-) Vore till stor hjälp...Tack på förhand

Det är samma lambdasond på 3,6 och 3,8. Etk har du här: Länk

Kontakten på sonden du länkar till ser identisk ut med den som sitter på min 535:a, så den funkar säkerligen till din bil med.

____
Reach the door with a breath and a scream.
Greenberg: Tackar så mycket! Användbar länk du gav för övrigt:-)

Nån som vet om det är 1 eller 2 lambdasonder på M5 E34?Enligt realoem är det bara en,men har läst att E36 M3 har 2...Någon som vet om DENSO är "skitkvalitet" a la Biltema eller om det är helt OK produkter, överlag alltså?Ja menar lambdasonden kostar inkl frakt/tull/moms ca 1000kr.Själva sonden som sådan ca 500,originalsond kostar ca 1600 på BMW...
Ingen som vet nåt om vevhusventilationen på S38?

ju
282
jugga
520d 2017
330xd touring m-sport -20
Mustang GT -18
min 3,6:a har iaf bara en sond. Samma gäller säkert 3,8. Denso motorelektronik är orginalmonterat många japanska bil och motorcyklar, inga skitgrejer.

Angående vevhusvetilation: Tror jag öppnat mitt oljepåfyllnings lock på tomgång utan att något händer. Vet inte riktigt hur den är kopplad men rimligtvis borde den ansluta till insuget innan gasspjällen. Skulle oxå förklara varför tomgången inte påverkas av öppet lock.
Jugga: Kan vara så angående vevhus ventilationen...Ja vill mest bara kolla så att "allt" funkar som det var tänkt från fabrik:-)
Har för mig att min motor inte reagerar heller om locket e av eller på...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.