AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
897

530D Touring på Blocket. Skojare eller seriös?

Ch
36
Chrilleiume
BMW 520i Touring -99
Länk

Någon som vet något om denna bil? Är det en seriös importbil eller är det ett mätarskruvat autobahnvrak? Är killen en kändis inom bilskojarkretsar eller?
Om han är seriös bilförsäljare eller inte har jag ingen aningom
men jag tycker i alla fall att det är jäkligt oseriöst att kalla sig Diesel och inte vid sitt rätta namn.
Håller med BM,

varför kalla sig för diesel, hade han hetat diesel hade förnamnet varit med naturligtvis. För egen del överväger jag inte bilar där säljaren kallar sig för "passat", "BMW", "Diesel", "Säljare" eller dyl osant namn.

/Simon
Han kanske heter diesel i efternamn, som Vin Diesel? skämt och sido. Jag skulle heller aldrig köpa en bil av en säljare med hemligt namn/hemligt regnummer/hemligt telefonnummer. Helst vill jag att alla dom sakerna ska vara presenterade, annars blir åtminstone jag misstänksam.

Dessutom är jag extra nojjig när en bil har gått runt 12.000, det verkar vara ett väldigt populärt milantal att skruva en bil till.(påstår dock inte att det gäller denna)
Visa användare
85
Jontesjögren
330 d M-paket 19"
M3 Cab-02 19"
Bara för tråkigt detta med manipulerade bilar...
Som drabbar alla oss seriösa människor(lägre priser,misstänksamhet osv.)

Jag har f.ö. ute en annons på just de milantalen (ca 11 000 mil)som Ni skriver om ovan. Och jag förstår inte hur man skulle kunna manipulera en svensksåld bil med 1 ägare och där all service är gjord på samma ställe med jämna mellanrum (både garanti,service och övrigt).Fakturor finnes i orginal och där framgår ALLTID aktuellt datum och miltal.

Med detta vill jag säga att vill man vara säker på att man får vad man betalar för så är det bara att leta efter dessa bilar(med full riktig dokumentation) OCH naturligtvis betala något mer.
Men det är kanske just det som är problemet.Ingen vill betala mer en det sämsta exemplaret med diffus historik,många ägare,import osv.

/JS
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.