AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
2.037

Längre hjulbultar...

Skulle behöva ett par längre hjulbultar än E34 orig.(47mm om jag inte minns fel) pga. montering av 10mm spacers. Nån som vet vart jag ska vända mig till? Gärna näthandel...
Tackar.

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Din lokala "däckgubbe" kan säkert hjälpa dig!

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Jag köpte spacers på 15 mm till min 323 hos MH stying, och fick även med längre bultar. När jag monterat grejorna blev det bomstopp, bultarna var för långa och gick in i bromstrumman. Jag återvände till MH för att reklammera men han säger bara, "vi har inga andra bultar, du får såga av dom du fått". Så kolla noga att nya bultarna har den längd du skall ha.

BMW CS #5206
Stämmer, jag har kollat upp det med MH. Kruxet är bara att jag redan har 10mm spacers, behöver endast bultar. Vill ej slänga ut pengar på två HELA satser i onödan... Tackar i alla fall för infot.

Grusse
Jag är också ute efter 10mm längre hjulbultar, men dom kan äver vara längre. Vill ha tips på var jag kan köpa till skapligt pris?
Th
291
The roughrider
M540i Touring V8-32V 1995
Jag köpte mina 10mm spacers hos StyleTech. Fick inte med längre bultar. Köpte dom hos en lokal däckfirma, som dom har i sin katalog över fälgtillbehör från Specialfälgar AB. Beställde 35mm långa, men fick 45mm. Fanns visst inte 35mm längre. Fick korta av dom till 35 längd istället. Men bra blev det.

Min bil: Länk

Just real V8 Power, nothing more!

/Roger W
Th
291
The roughrider
M540i Touring V8-32V 1995
Ajdå, glömde tillägga att jag köpte (beställning) 33mm långa låsbultar också hos däckfirman, samtidigt med dom vanliga längre hjulbultarna. Man måste ju såklart ha sina fälgar stöldsäkrade.

Just real V8 Power, nothing more!

/Roger W
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.