|
|
|
|---|---|
|
Har ett väldigt irriterande oljud i mina torkarblad. Hur mycket (eller lite) det än regnar så varje gång de går upp o vänder så tjuter (gnäller) det till i bladen/rutan. Kanske bara det vänstra? Regnar det lite mindre så "studsar bladen på rutan. Detta är väldigt irriterande särskilt då jag bytte ruta + nya blad (bosch 470:-) för cirka 4 mån sen. Har inte kört med bilen i vinter men blev påmind om detta mycket dryga ljud nu när jag nu tog ut pärlan igen. Kan det vara som så att bladen är "gamla" o gummit torkat ?? Kanske legat länge hos reservdelsfirman? Kan jag köpa lösa gummin på bmw o montera på bosch-bladen? Är inte särskilt sugen på att slänga 500 spänn på nya blad igen... | |
|
Prova att "rikta" dina torkararmar först... de kan ha blivit lite vinklade vid rutbyte t.ex. Ta en skiftnyckel med en bit tyg mellan käftarna och armen och vrid försiktit så att bladet står precis 90 grader mot rutan... Inte skottsäkert men det kan hjälpa. Du kan även testa att böja armen för att minska trycket lite mot rutan... Mvh, Magnus. |
|
|
5284EVER: BMW har lösa blad för cirkus 60 spänn styck. Vet inte om de passar Boschbladen. Mina torkare blev tysta efter byte. Håkan |
|
|
Får väl prova o se om gummina passar på bosch då. Orkar inte lyssna på oljudet längre....... |
|
| fanns det lösa gummin till bosch torkarna. typ den äldre vanliga modellen av torkarblad? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.