|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
Njuren |
Tycker start/stopp knappen som tydligen kommer finnas i alla kommande BMW framöver förstör känslan av bilen. Med en riktig nyckel får man typ en bekräftelse av motorns mekanik i kroppen. Känsla som e viktig tycker jag.Va tycker ni?? BMW - i nöd och lust? |
| Kändes ju lite mysko med det i E90. Speciellt att stänga av med knappen, det var inte ett naturligt förfarande, att starta var Ok föredrar dock vanlig nyckel. Inte så allvarligt att jag skulle vaälja bort en E90 för den sakens skull och dessutom är det nog mest en vanesak. | |
|
Funktion före form om du frågar mig. Har aldrig förstått vitsen med en knapp. Har t.ex. 1-serien så att man kan vrida på nyckeln och starta som vanligt? Om inte, vad händer om knappen går sönder - ringa bärgaren?! M V H Stephan -Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk |
|
|
Onödigt. Keyless-Go är ju däremot mera ide med. Men bara startknappen? Först "nyckeln" i hålet, sedan flytta handen till Start-knappen. Mera jobb:) Min M5 i svenska E39 M5 registret Länk |
|
|
Varför inte en fast monterad nyckel, dvs att man vrider istället för trycker.Då behåller man ju den där känslan som njuren skulle sakna. Borde väl funka. /A |
|
|
Ändå bättre än renault ett stort djävla plastkort att släpa runt med. mh |
|
| Fattar inte vitsen med startkanppen egentligen. Först i med "nyckeln" sen trycka. Fler moment, men vad blir bättre? | |
|
I mina ögon en meningslöst teknik som inte tillför något. De som har använt det ett tag, kanske har en annan uppfattning? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Det finns möjligen en liten fördel med knapp, man kan vrida av en nyckel!! ;-) Vixit, dum vixit, laetus |
|
|
Jag struntar ju fullständigt i om man vrider på en nyckel eller trycker på en startknapp. Ungefär lika viktigt som färgen på spolarvätskan... Bara storleken på den lilla "dosan" inte är större än en nyckel så den blir otymplig... Dagens i-landsproblem :D /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
Kanske biltillverkarna vill skydda oss från handleder utslitna i förtid:) Min M5 i svenska E39 M5 registret Länk |
|
|
Jag har levt i några månader med 1-seriens startknapp, och jag måste säga att det kan kvitta rent användningsmässigt med knapp eller nyckel. Däremot slipper man hål i byxfickan av en vass nyckel... det främsta skälet är väl annars stöldskyddet - det är förbaskat mycket svårare att bryta upp ett elektroniskt lås än ett mekaniskt,. Själva rattlåset är visserligen elektromekaniskt, men det sitter helt integrerat i rattröret, i stort sett oåtkomligt för alla 'brytförsök'. /// Gunnar E. |
|
|
Fast med keyless go är det inte så dumt. När man sätter sig i en kall bil då det är -30 och har nyckeln i byxfickan då är det inte kul att böja sig bak. En fråga vet nån om jag får startknapp i min 530 som kommer i maj såg att njuren skrev att det skulle komma i alla modeller. mh |
|
|
mattias h -> Hm, det är ju tillval på nya 3:serien (kanske undantaget 330) vilket innebär att man inte måste pynta extra pengar för funktionen om man inte vill ha den. Håller med om att keyless go är bättre ide än startknapp. /// Viktor Mer mos till folket |
|
| Att starta med knapp påminner mig om lumpen när man körde tgb 903 valpen. Den startade man med knapp. | |
nosen |
Huga nej...ingen knapp för mig. Att vrida om nyckeln och känna motorn vakna till liv med ett dovt muller... NEJ TILL KNAPP! |
|
nej vilket skräp! klart det skall vara nyckel! MVH Johan K |
|
| Nyckel nyckel nyckel!! | |
|
Kan säga att knappen i alla fall blir kommenterad av passagerarna, oftast i positiva ordalag. /// Gunnar E. |
|
|
Knappen är i mina ögon positiv:) Comfort access är klockrent tillbehör. Asken |
|
|
Känns lite töntigt med startknappen, men som med allt annat så vänjer man sig väl. Stämmer det att stöldskyddet blir bättre så kan det vara värt en knapp. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.