AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
2.338

Bultmöbster lådor?

Sida 2 av 2
90
73
900 Power
528i -83
900 R
Absolut. Vad som nu blir original, men veven tål det och blocket orört.

Men vevstakar och kolvar byts och toppen blir extra allt ;) Finns inget mer att göra med den.

Så ora dig inte för det ;)
Vad skall du ha för bakvagn och bakaxel då?
90
73
900 Power
528i -83
900 R
528ans ;) med klena diffen, men tänkte få tag i den stora diffen, får se hur länge det håller och fixar något då det går sönder.

Drivaxlarna blir lite special och kardanen med.
Okay, det kan nog bli ett intressant bygge. Förmodar att man kommer få se bilder på ett eller annat forum så småningom?
90
73
900 Power
528i -83
900 R
Japp det kommer ;)
Je
722
Jesper_w
BMW 3,0CS -73 Blivande "sportvagn"
Blir det V-8 i bygget?? CSB?

Jag har adapterplattor liggandes mellan M30 och CSB...

Ang låda så tål lådorna faktiskt väldigt mycket effekt. Vad gäller typ ZF lådorna så vet jag inte vilken modell som skulle klara de effekterna du pratar om?

Vilken BMW sitter de i?

//Jesper
90
73
900 Power
528i -83
900 R
Nej ingen V8, står ju att det ska vara en 4-cylindrig Saabmotor ;)

Har fått tag i några billiga ZF lådor så de får duga, bara fixa till någon adapterplatta billigt =)
-> 900

Avesta-Tony aka Tony #418 (STCS) kör med B234R+ZF med adapterplatta. Hör med honom! Sök här på forumet eller på www.stcs.nu !
90
73
900 Power
528i -83
900 R
Matte> Han har svetsat om sin låda så den passar, vet jag en till som gjort, men de ligger inte i de effekterna jag har, så jag vet inte om det pallar trycket, men de gör det säkert ;)
Ahaaa, då minns jag fel. Hade dock för mig att jag hade läst något om en adapterplatta som han skulle använda. Kanske var till 02:an? Mmm, kanske tur att han inte har 1000Nm i Sierran..... ;)
Håller alla 5 växlade zf lådor för mycket mos?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.