AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
938

motorn kokar?

motorn kokar när man kört bara några hundra meter..
d kommer inget vatten efter vattenpumpen men ändå treycker ja runt i systemet med vattenslang...
d kommer vatten i luftskruven när ja trycker med slangen men försvinner när man tar bort den efter en stund och blir luft i slangarna istället??

är det toppen,luft eller kan d vara pumpen på nått sätt....inge misssljud eller nått från pumpen??

kvh chrille
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Toppen eller att de är luft i systemet lär inte de inte vara,för då ska vattnet gå runt i alla fall.
Låter som att de skulle vara pumpen eftersom den är helt död efter just pumpen.
Men vattenpumpskivan snurrar som den ska eller?
Visa användare
86
NiKaN
745i Automat svart årsmodell 2001
det är inte så att du får vatten i oljan me

BMW ¤4-EVER¤
Lundqvisten
Om motorn redan har kokat, så är det kört lopp. (byt topp)
Sa
45
Sakarias
523i M-sport -00 Imolaröd
Hade samma problem, kokade en massa ggr och jag böt termostat, funkade inte då heller, lämnade in den på verkstan och vakumsög systemet, blev inge bra de heller,till slut så lossade jag på vattenpumpen...skovveln på pumpen var spräckt så det var bara att byta, funkar nu perfekt.
Visst kan toppen bli skev om bilen kokar men min klarade sig bra trots en massa kokningar...

Be
202
Benn
525iA M 2003
byt alla rör för vattenkylningen, det är hål i den!! kompis som hade samma sak, gick inte att upptäcka på nåt sätt men en kille som skruvat bmw i många år gav oss tipset.....det e ett hål nånstans......inte dyrt att byta!!

You dont have to die to go to heaven, drive a BMW!!
Visa användare
847
Subidius
750 -91

Min ena bil har kokat 2 gånger utan några dyra földer, bara att spola ur kylaren och köra.

//Subidius
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.