|
|
|
|---|---|
|
tja! hittat fälgar undrar i fall e36,e46 passar på min m535 86 m.v.h jompa blir dom i 18tum. vad tror ni? Länk | |
|
Blir nog till att du måste använda spacerplattor då fälgar för 3-serien kommer för långt in i hjulhuset om man ska ha dem på 5-serien. ........... Det finns två bilar, en ny BMW eller en begagnad BMW. |
|
|
ok vet nån hur breda space plattor jag måste ha fram+bak och centrerings ringar kanske tänkte beställa fälgarna nästa vecka så att man vet lite mer. kanske inte ens går. m.v.h jompa |
|
|
Beror på fälgarnar ET (inpressnings)-mått. Du bör ha kring ET20 för att de ska gå smärtfritt. Orginal brukar väl 3-serien ha ca 40, så runt 15-25 mm spacerplattor beroende på fälgens bredd också. Centreringsringar behöver du inte eftersom 3-serien har samma navstorlek som 5-serien. Dock bör spacerplattorna ha navstyrning när de blir så pass tjocka. ........... Det finns två bilar, en ny BMW eller en begagnad BMW. |
|
tvåtakt |
Måste du ha 3-seriefälgar? Du lär ju dess utom få byta 20 stycken bultar, om du skall ha två centimeter spacerplatta. |
|
jo det är sant! men jag vill ha dom fälgarna och dom finns endast till 3-serien. så då får man fixa lite hehe! och 20st bultar är väll ingen jätte kostnad va. m.v.h jompa |
|
|
tack så mycket ///eriksson. vet man lite till. m.v.h jompa |
|
|
Om du skall använda spacers, se till att det är den lite mer påkostade versionen med riktig navstyrning både mot navet och fälgen (fläns), annars kommer du garanterat att få vibrationer pga att hjulet inte centrerar ordentligt! Bra spacers kostar en slant... Förlängda skruvar kanske kostar 20-25 kr/st Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.