|
|
|
|---|---|
| Hej jag funderar på att köpa en 323 ti compact och undrar därför vad det är för skillnad på motorn 323 och 325 förutom effekten jag vill ju ha 192 hk i 323 an :-) | |
|
Skillnaderna är få även effektmässigt. Prestandan är densamma. 323ans motor är i mina ögon mycket mer lyckad framförallt ur bränsleförbruknings synpunkt. 323an är underbart kortslagig och vaknar tidigare än 325an som öppnar fullt först vid 3500-4000 rpm. Det har visat sig att 323 motorn har uppåt 188 hk på vevaxeln så jag tycker inte det är något att tveka på faktiskt. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
323i är en modernare och bättre motor men har lägre effekt på pappret - i verkligheten är skillnaderna i effekt försumbar, om ens någon. Kan bara hålla med Wendtan! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
wendtan: skulle du vilja kolla din @home.se mail? har mailat dig.. // Daniel "E46 Coupe snart kanske om jag hittar nån" |
|
|
325i/328i har dubbla rör från katt, 323i har ett enkelt. Antar att det gäller för Cpt också... Jag har inte kört 323i, men det verkar som att det är en mer "bruksig" motor. 325i vill man bara varva som ett as :) /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
| Dessutom ligger 323 i en lägre försäkringsklass vilket medför att du kan försäkra hos aktsam vilket är det billigaste bolaget (oftast.) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.