AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
917

Ett par frågor om ljuddämpare....

Bakgrund: Min bakre ljuddämpare håller på att ge sig. Så jag letar lite efter nåt att ersätta den med. Jag vill bara ha något som fungerar, ser skapligt ut och håller ett tag. Jag vill bara ha ett utblås, runt eller ovalt. Jag letar inte effekt så något som är nära original är helt ok. Jag antar att original från BMW inte är helt billigt så därför undrar jag:

För det första: Någon som har några erfarenheter från Rakarör? Verkar ha bra priser, för bra?

För det andra: Några förslag på vart jag ska kolla? Gärna på nätet.

Det är alltså till min 318is -90.
Jompa E
Eftersom du inte verkar ha något större krav, Så är nog Simons att rekomendera. Iaf prisvärda.
Lycka till!

/Jompa E36 cab
Det beror på vad man menar med krav:)
Lite krav på kvalitet har jag allt.

Plus minus 2 hk är det ju ingen som märker av och mer än så lär inget avgassytem göra på bilen. Så något "effekt" system är jag inte i behov av.

Ska kolla upp Simons. Vet du nåt bra ställe som säljer?
Motornord t.ex. listar inte Simons till 318is.
Mi
243
Mikaell
540iA Touring -94
Kan du hantera en svets köper du rördelar tillsammans med en eller två ljuddämpare (ber på vilka toner du vill ha). Detta kostar ung. 2000 kr. plus lite pyssel.
Köp Simons. Det är prisvärt men det finns inte till E30 318iS... Det går att modifiera ett till 318 eller tidiga 320 utan kat så det passar med lite såga och svetsa. Det är anslutningen mot kat som skiljer.
Jo
189
Jonny78
523i -99
Micro bildelar säljer Simons. Annars så kan du få köpa direkt från fabrik. Dom brukar inte vara omöjliga med det. Fabriken ligger ca 6mil söder om Jönköping. Den modellen du ska ha,har art nr. 033-H5 ring 0321 - 633 66 eller gå in på deras sida: www.ray.se
BSRAB säljer också Simons,
Kolla på:
Länk

//Wille
Tack ska ni ha allihopa!
Ska kolla upp de förslag jag fått hittills.

Hade varit smidigt om jag bara kunnat ta systemet till en 318i men det verkar som om simons systemet till den är av tunnare dimension än vad jag har original.
Ska ändå kolla upp de olika varianterna.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.