|
|
|
|---|---|
|
Har köpt mej en BMW 325 coupe KRL-system har lite frågor om den?? Kör jag i 100km/h eller mer och svänger lite lätt mot vänster så darrar ratten och däcket "dunkar" lite mot vägbanan, detta slutar om jag kör i 60km/h eller mindre, skumt?? Och oavsett vilken växel jag har i och jag släpper frikoplingen lite snabbt så "gungar det lite" inne i bilen, är det nån gummibussning bak som ska bytas eller nåt annat? ylli.k | |
|
Tjena. Grattis till en fin bil ;-) Kolla däcken så det inte finns några synliga skador, därefter bör du nog balansera alla hjulen, tycker jag det låter som... Vad menar du med gungar lite? Känns det bara som om motorn gungar till lite (för det gör den om varvtalet sjunker snabbt vid t.ex. snabb frikoppling). Eller känns det som om hela bakvagnen gungar till?? Isåfall KAN det ju vara bussningar i bakvagnen som behöver bytas... Inga konstiga klonkande ljud eller så? Förresten, vad kör du med för däck, det är ju nämligen så att bilen kan kännas väldigt ostabil och "åla" sej när man kör på vinterballongdäck. Prova isåfall byta till sommarhjulen och kör en runda. |
|
| ne inga klonk. jo jag kör på vinterballongdäck. tack för svaret jag fick. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.