|
|
|
|---|---|
| Trodde som det var på mina andra bilar typ 730in å 735an att man kunde ligga på ett underlag å sen skruva av kåpan till dimljusglaset men inte då. På 750ialen kommer man inte ens åt själva lamphållaren bakifrån jag kan nämligen inte få in handen där att byta hur gör man då? Skall man ta den från utsidan? | |
|
På min 750 iAL så fick jag ta loss en bit av gallret som sitter i kjolen bredvid dimljuset - det är bara att "snäppa" loss. Efter det så är det enkelt att skruva loss dimljuset framifrån för att byta. /micsjo |
|
| går det att byta lampa framifrån ? | |
|
Gör som micsjo skriver! Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| ursäkta har jag missuppfattat det hela fel? om man skall byta lampa i själva glaset så går det väl inte framifrån eftersom kablarna för strömmen och jord sitter på baksidan? rätta mig om jag har fel | |
Ras.mus |
Du lossar gallret bredvid lampan. Gallret som täcker bogseröglan. Därefter lossar du hela lampan där inne och plockar ut den. då kommer du åt baksidan och kan byta glödlampa! Står inte detta i instruktionsboken förresten? Har du ingen sån så investera i en sån på bmw, brukar kosta en dryg hundring bara! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.