|
|
|
|---|---|
|
hejsan,har en 735ia -88 ,köpt den för 3 veckor sen, skön bil och köra men den dra mkt bensin,me 110liter gjorde ja ca 65mil.så ja undrar ska det va dra så mkt en sån bil,eller e det nåt som e fel på bilen? mvh bosse | |
| 735an skall ju dra mindre än 750n jag tycker min 750 drar inte så mycket egentligen. Kan det bero på dåliga tändstift du har eller igentäppt luftfilter? | |
|
Hej! Som även ovanstående skribent antyder...dvs serva bilen är första steget du bör göra(om du inte gjort det nyligt). Luftfilter,stift,bränslefilter+gärna oljebyte+filter och ventiljustering +samtidig koll av banjobultarna till smörjröret för kammen. Har du kontrollerat så att bromsoken går lätt,brukar kunna kärva och då drar förbrukningen naturligtvis också iväg.. Mvh Janne. |
|
|
Beror på hur man kör, min drar kring litern på landsväg (lugn körning) och mycket mer i stan. Men kolla allt servicerelaterat och se om du hittar nått. //Magnus |
|
|
bosse82: Min 730 ligger mellan 1,1-1,4 blandad körning. Det tycker inte jag är så farligt. Men men det är ju upp till var och en. Mvh Danne "Varför ha en trimmad fyra när man kan ha en rak sexa" |
|
|
Är stor skillnad på att glida runt och vara lite aktiv......är en tung bil. |
|
|
Körde min senaste full tank på 0.99 blandad körning...jag är imponerad! The Seven Series...Cause I ride with pride! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.