|
|
|
|---|---|
|
Tjenare!!! Igår när jag kom hem me bmw:n så slog jag av den som vanligt,stoppade i motorvärmaren,men när jag startade den dagen efter så fungerar inte kopplingen. Den tar bara längst ner i botten och sen är de ett enda stort mellan rum.De var ju inget fel på den innan jag slog av den...om de är pga kylan så borde den sitta fast och inte vara ett stort mellanrum. Snälla behöver lite hjälp,,är inte så kunnig. Mvh Marcus | |
|
Hur kallt har du haft? Troligast har du fått ett läkage (frusit sönder?) i slavcylindern till koppplingen. Är det blött under bilen eller från kopplingskåpan? Låg nivå i bromsvätskebehållaren? MVH David Öfverdahl-Forslöf |
|
|
Jag hade kring -25-30 grader...nä de är inte blött under bilen,,bromsvätskenivån är som den ska,men jag har kört den förut när de varit kallt..och inget hänt,men har alltid haft i motorvärmare.Hörde runt med en som kan och han var helt säker på att några tätningar har krymt lite i kylan och sen så har de kommit is i mellan,,han skruvar i bmw rätt ofta så han borde ju veta...men lika att fråga här,ni här på forumet kan säkert mer! Mvh Marcus |
|
|
Hejs! Byt olja till kopplingscylinder/slavcylinder...det är med all säkerhet vatten i oljan och därav problemen vid kyla... 7900rpm |
|
| Har uppstått samma för mig. Tror att det beror på att bromsvätskan läcker lite så att det har varit för lite i den. Ska nog oxå snart bya slavcylinder för den är nog inte riktigt bra. | |
|
Men om de nu är så att kopplingscylindern/slavcylindern är trasig...vad kostar de att laga(utan arbetskostnad) Mvh Marcus |
|
| Kolla först så att du har tillräckligt med bromsvätska. | |
|
Har redan lämnat in den...blir klar i kväll! den läkte bromsvätska. Mvh Marcus |
|
Montoya |
hej ! hur byter man koppling/bromsvätska på lättaste möjliga sätt skulle behöva byta på min .. tacksamm fär svar när vi ändå håller på med ämnet :) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.