AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.278

Vad krävs för "entusiastförsäkring"

Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

måste bilen vara tillräckligt gammal? får man iten köra hur många mil som hellst per år? hur är det egentligen, är det mkt billigare än vanlig försäkring?
Kolla på t.ex. Lansföräkringarns sidor om detta:
Länk

Annars, kortfattat: du måste ha en bruksbil också, max 500mil, låst garage och den är mycket billigare än vanliga helförsäkringen.

Mvh
Marcus
Visa användare
1.189
t80196
328 Xdrive 2013

E30 320i -89 Cab

Kan rekommendera: Länk

Där behöver man inte var helkund i Länsförsäkringar, annars ställs det ungefär liknande krav

Mats
BMW CS #5847
Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

tackar!
mk
105
mkall
530dA Touring-01
Jag fick svaret att en BMW måste vara en cab för att Bilsport & Mc skulle godta en försäkring??!

Mvh Mattias
Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

kanske ska sätta rondellen i min e34 då! :D
men vad är hela grejen med dom försäkringarna? är dom mkt billigare?
mk
105
mkall
530dA Touring-01
Betalar ca 1300/år L-f entusiast. Max 500 mil, ej använda som bruksbil, ska stå i låst garage "hemma" tex. Enda kruxet är milena tycker jag!

Mvh Mattias
Al
382
Alpina B6 2.8
Alpina B6 2.8 -86
Bmw 320 -84
Bmw 530 -88
Personligen tycker jag att, har man en trevlig bil vill man ju åka lite också.. inte bara ha den i garaget inlåst.

men det är klart, 5 mil om dagen i hundra dagar.. blir ju lite mer än 3 månader.

här uppe inorr är det väl inte läge att köra med "fin" bilen mer än 3 månader:=(

Är en skylt bara en anvisning av vad man bör göra?!
Har inte BilSport & MC försäkring krav att bilen måste vara 20år eller äldre... Suck. Förrut hade de 10år. Min M3 är entusiastförsäkrad hos LF. Precis som mkall säger så är milen det enda som e lite trist... 1000mil/år hade vart strålande =)

Mvh Tobias
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.