|
|
|
|---|---|
| måste bilen vara tillräckligt gammal? får man iten köra hur många mil som hellst per år? hur är det egentligen, är det mkt billigare än vanlig försäkring? | |
|
Kolla på t.ex. Lansföräkringarns sidor om detta: Länk Annars, kortfattat: du måste ha en bruksbil också, max 500mil, låst garage och den är mycket billigare än vanliga helförsäkringen. Mvh Marcus |
|
|
Kan rekommendera: Länk Där behöver man inte var helkund i Länsförsäkringar, annars ställs det ungefär liknande krav Mats BMW CS #5847 |
|
| tackar! | |
|
Jag fick svaret att en BMW måste vara en cab för att Bilsport & Mc skulle godta en försäkring??! Mvh Mattias |
|
|
kanske ska sätta rondellen i min e34 då! :D men vad är hela grejen med dom försäkringarna? är dom mkt billigare? |
|
|
Betalar ca 1300/år L-f entusiast. Max 500 mil, ej använda som bruksbil, ska stå i låst garage "hemma" tex. Enda kruxet är milena tycker jag! Mvh Mattias |
|
|
Personligen tycker jag att, har man en trevlig bil vill man ju åka lite också.. inte bara ha den i garaget inlåst. men det är klart, 5 mil om dagen i hundra dagar.. blir ju lite mer än 3 månader. här uppe inorr är det väl inte läge att köra med "fin" bilen mer än 3 månader:=( Är en skylt bara en anvisning av vad man bör göra?! |
|
|
Har inte BilSport & MC försäkring krav att bilen måste vara 20år eller äldre... Suck. Förrut hade de 10år. Min M3 är entusiastförsäkrad hos LF. Precis som mkall säger så är milen det enda som e lite trist... 1000mil/år hade vart strålande =) Mvh Tobias |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.