AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
12.341

VARNING.! 530D.!

Sida 4 av 4
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
Fick just svar från Blocket och dom tackade för tipset
och det är dom som har valt att radera annonserna !!

Skönt att dom tog det på allvar..

Dom skrev så här i svaret:

Hej,

Vi har väldigt svårt att hålla koll på vilka bilar som är importerade eller inte men vi är tacksamma för alla tips. Just dom annonser du har angivit har vi valt att radera.

Skönt...

Glad Påsk på er alla !!

//Jimmy

ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Jemej, bra att du sätter någon liten käpp i hjulet på säljaren! Tyvärr så tror jag någon snart kommer att vara mycket glad över sin nyinförskaffade 9000milare.

Glad Påsk!
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
Jag är oxå rädd för det...

Mvh Jemej
Br
354
Brynar
BMW 530i Touring -2001
BMW 320ci -2002
Vad var det för lirare som föröskte kränga en långmilare på blocket? Håller på att leta efter en 530 och vill verkligen inte råka ut för bedragare. (Blocket-annonsen är ju borta...)

Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Håll utkik efter:
PEDANTSKÖTT, MAXUTRUSTAD, IMPORT MILKOLLAD HOS BMW MED INTYG, GÅR SOM DEN DRÖM ETC ETC...

Versaler och subjektiva bedömningar är iof inget som är automatiskt skumt men en varningsklocka i mina ögon.
Lågt pris kontra mil jämfört med övriga marknaden. Var uppmärksam bara och kolla bilen stenhårt är det som gäller. Milkollad på bmw säger typ ingenting!
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
I dessa fall var bilarna relaterade till Göteborg.

///MVH Hasso
Länk
andha45
Jag har nästan känslan numera att "MIL KOLLAD PÅ BMW" gör det sannolikt, att fusk föreligger. "milkollad på BMW" låter lite bättre... har inte heller förstått versalspråket och alla utropstecken och felstavningar...
ma
313
magnat
M5 E60 sedan 2005
VERSALER i en annons aktar jag mig alltid för! Är annonsen skriven på ett vettigt och trevligt sätt ringer jag hellre. Vill de sälja VERSALER kan de ju försöka släppa en bok eller nåt.....

"It's furious to be fast!"
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Menar ni allvar? Skulle ni solla bort en annons på en kanske just bil för att de kanske skriver med versaler??? Jag ser inget problem med det... Det är ingen svenska kurs jag säljer! Jag säljer en bil. Larvigt. Sollar ni bort annonser med felstavningar också?

- H U M A N R A G E -
Själv väljer jag bort annonser där annonsören kallar sig "Passat", "BMW", "Säljare" el dyl, varför börja med att dölja sin identitet, den kommer ju fram ändå?
Ligger dessutom det jag ska köpa mer än 5 mil bort och prisförhandling ej får ske över telefon skippar jag det som annonseras då jag inte per automatik vill sätta mig själv i ett underläge.

/Simon
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Dandelue: Skulle vi sålla bort inlägg med stavfel här på forumet så hade det inte blivit många att läsa...;-)

___
//Ulf
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Jag menar allvar.
Jag vänder DIREKT bort en annons med versaler, mycket felstavningar och där riktigt namn på säljaren saknas.
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Min åsikt:

NAMN:
Ja, det riktiga namnet på säljaren kommer ju ändå fram. Men det finns ju dom som sollar bort en annons för att det står tex. "Mario" som säljare. Jag ser inte vad en "skurk" skulle ha för nytta av att skriva "BMW" som namn när han lika gärna kunnat skriva Micke om han heter Lars.

FELSTAVNING:
Så att om man inte är tex. svensk och stavar perfekt, eller har dyslexi så är du inte intresserad av deras pärla? Jag ser inte sammbandet... Kan inte dessa människor vara lika pedanta med sin ägendom som du kanske är?
Jag kan förstå att överdrivningar (tex. "världens snabbaste/bästa M3"), och missinformation för att säljaren inte kan nåt om bilen han/hon säljer, stör. Där ser jag varningsignaler.

VERSALER:
Vet inte riktigt vad problemet med versaler är heller. Håller med om att det kan vara svårläst och kluddrigt. Men personen i fråga SKRIKER knappast åt dig...

Jag kanske har missat nåt, men när jag ska köpa bil kollar jag på bilen i fråga och information/kunskap av ägaren runt den. Eller?

Danne

- H U M A N R A G E -
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Det handlar ju lite om seriositet när det gäller stavning. Om man har något annat språk än svenska som modersmål och har problem med att stava så vet man ju oftast detta själv. Vill man då annonsera en bil så ber man någon hjälpa till med annonstexten innan man skickar den. Är själv gift med en icke-svensk och hon skulle aldrig skicka in en annons om inte jag eller någon annan kollat den först och hon stavar ändå bättre än dom flesta på Blocket. Det samma gäller dom svenskar jag känner som lider av dyslexi eller liknande. Dom är medvetna om detta och hittar lösningar...

Självklart är det inte så att alla som annonserar med namnet 'BMW', stavar dåligt och enbart använder versaler är skurkar men då det bevisligen förekommit en hel del skumma annonser i detta "format" så får ju alla andra som heter BMW eller enbart har stora bokstäver på sitt tangentbord lida för detta och betraktas som oseriösa...

___
//Ulf
Finns det någon koppling, tro? Det skulle vara intressant att gå på den rättegången!

Länk
HV-71
Håller helt med Dandelue.
Stava fel kan vi alla göra ibland, speciellt då vi sitter och chattar här på nätet och det skall gå fort. Har inte med hur man sköter sina bilar att göra.
Att däremot bre på och påstå saker om bilen man säljer luktar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.