|
|
|
|---|---|
|
vad är det för utväxling original..? ska sätta in en diff på bilen men kan man sätta in en diff med uväxling 3,25 tacksam för svar | |
Paap Reeder |
... en 520 med 3,25 ..."blir jävligt seg" kan jag säga. Måste ha minst 3,91 eller original är det väl drygt 4:a i den? MVH /// Paap R |
|
Länk Där finns det info om utväxlingarna både i lådan och i bakaxeln. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
Original för 520i: Manuell -> 1985: 3,91:1 1986 -> 4,10:1 Kat: 4,27:1 Automat -> 1985: 3,73:1 1986 -> 3,91:1 Jag tycker min 85:a är något högt utväxlad, har gärna haft den nyare utväxlingen. Jepser, uppdaterar du sidan med dessa värden? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Super! Det ska jag göra! Vart har du hittat dom där värdena? ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
I Haynes, samt i "Jetzt helfe ich mir selbst". Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
okej så man ska försöka få in en me över 4:a iaf om man vill att det ska bli bättre axx å lägre toppfart..... men vilka bilar passar det ifrån då..? eller iof lkumpen passar ju inte från så många men innehållet då..? //Danne |
|
Paap Reeder |
... E28 har en "stor" och en "liten" klump. Stora sitter på 528/535 from -85 och uppåt. Den har förskjuten bakgavel. Lilla kan sitta på övriga. Innehållet passar givetvis inte mellan stora och lilla. Till lilla passar innehåll från E12 och 3,0-serien. Till stora passar innehåll från E32/34 mfl i den årgången. MVH /// Paap R |
|
okej men kan man me lite modifiering sätta in den så kallade stora klumpen...? dom små sliter man ju bara sönder locket på.:( å det är lite dryyygt.. eller kan man förstärka dom..? //Danne |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.