|
|
|
|---|---|
| Har efter många fina tipps här från forumet köpte en 535i-88 nu men jag undrar en sak. När jag startar och stänger av motorn så låter ett konstigt ljud, något mekaniskt som kugghjul eller nått likande. Ljudet låter inte konstigt och ska förmodligen vara där men vad kan det vara?? | |
|
Växellådan som låter? Slitet urtrampningslager? /Per |
|
| nej det låter som om det kommer ifrån de övre regionerna i motorrummet mot förarsätet i vindrutetorkar höjd kan det vara motorn till dom?? | |
|
Då kan det vara värmeventilerna som låter lite, eller tillsatsvattenpumpen som sitter under värmeventilerna. Kärvar värmen eller kalluften någon gång eller fungerar det som det skall? /Per |
|
| Är nog tillsatsvattenpumpen som ovanstående säger, låter för mig också vid torpedväggen bredvid säkringsdosan. Testa vrid på tändningen o gå ut o lyssna med tex en skruvmejsel mellan örat och pumpen! | |
|
Det är inte förspänningen till vindrutetorkarna du har hört? Den är en fjäder som spänns upp av en motor vid 10km/h efter start, samt att den släpper tillbaka när du stänger av. ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
| det mest troliga är nog det som greenberg skriver låter prcis som om det kom där ifrån. men är det verkligen normalt att det låter så mkt?? | |
|
Jodå, det är helt normalt. Vänta tills nästa gång när det är - 20 grader ute, då får du höra på oljud :) ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
Samma på min! Låter varje gång jag stänger av bilen efter körning OCH varje gång jag använder spolarna FÖRSTA gången under en tur. Galet drygt! Vad ska man göra åt det? Blåbär |
|
|
Klicka på länken, välj sedan body/interior och sedan Viper tensioner. Lycka till. Länk *BAWORAK* |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.