AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
766

Nytt sportchassi till E36 328 Coupé. Vad skall man välja?

Mi
70
MickeBoy
328 ///M Coupé -96
Hejsan!

Min bil har gått 17200 mil och det är dags att byta ut stötdämpare och fjädrar. Just nu upplever jag bilen som svajig och gunging. Vill att den skall bli lite fastare.

Jag har idag ett M-chassi monterat från fabrik och har tittat på olika alternativ. Original fungerar ju, men verkar dyrt i förhållande till vad man får.

De två alternativ som är mest lockande just nu är ett Eibach sportchassi som sänker 30 mm runt om. Alternativet till detta är ett Bilstein-kit som sänker 30/25. Lite dyrare, men verkar vara lättare att få tag på.

Finns det andra alternativ som jag borde titta på? Vad är prisvärt?

Jag skall främst ha bilen på gatan. Är också sugen på att prova några varv på en bana. (Återstår att se om det blir av. )

Pengar är också en viktig del i det hela. Jag vill köpa bra grejor och tror på att "man får vad man betalar för". Men jag tycker inte det är värt pengarna att betala för justerbara grejor. Så mycket kommer jag inte att köra att det är värt den extra kostnaden. Bilen har jag tänkt att ha ett tag till, så investeringen är långsiktig.

I samband med detta har jag en fungering till. Är det värt att samtidig byta bussingar? I framvagn? bakvagn? Alla eller bara några? Är det värt att satsa på PoweFlex eller håller originalgrejorna bra?

Mycket tacksam för svar.
Mi
70
MickeBoy
328 ///M Coupé -96
Ingen med åsikter om detta?
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Hej jo jag har ochså m-chassi, kolla upp vad nytt kostar på bmw,kan vara dyrt men är ju värt det ,annars finns väll paket på tex motor nord el liknade butiker...som du kan shoppa på!!!
Eibach verkar vettigt. Köp och va glad det hade jag gjort//

Mpower
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.