|
|
|
|---|---|
|
Var just och hämtade bilen från ett Dis test efter det att abs/asc spökat ett tag... Fick en kopia på koder samt lite svårläslig text efter.. Kod 6 säger ju det jag ville veta, men vad är dom andra koderna för något?? Texten lyder: Kod 64: Kontinuerlig reglering/interfer: Felaktig. Kod 6: Varvtalsgivare HF. Signal saknas/felaktig. Kod 67: Sporadisk strålning har förekommit. Är det någon som har koll på vad detta betyder?? MVH Jocke Even the worst day diving, is better than ANY day at work... | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Felkod 64 härleder till Låsmutter för B+stödpunkten (X18326) i e-boxen lös. Kolla så att båda muttrarna för B+stödpunkt i Eboxen är ordentligt fastskruvade. enligt BMWs dokumentation. Får inte fram mera just nu, har inte all dokumentation på jobbet :) ///MVH Hasso Länk |
|
Du är en klippa Hasso!! Men vart sitter Eboxen? MVH Jocke Even the worst day diving, is better than ANY day at work... |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Under höger microfilterbox. Det är en felorsak som ger kod 64, i samband med ABS/ASC vad jag kan läsa mig till. ///MVH Hasso Länk |
|
Okej.. Den boxen har jag vart in i förut när torkaren la av.. Har du lust att kolla den tredje felkoden när du har tillgång till lite mer material?? Skulle vara kanon!! Tänkte på en annan sak Hasso.. Givaren gick ju sönder i samma ögonblick som jag körde över en tjälskada i hög fart, det small rejält i bilen kan jag säga, och då menar jag REJÄLT he, he.. Kan det vara så att fel koden 64 kom just då eftersom att det måste skakat om ordentligt i den burken. Vad jag menar är alltså om det kan ha vart så att den registrerade kod 64 just i "smällen" för att sen vara ok, men att felkoden ligger kvar?? Öhh lite luddigt, men jag hoppas du förstår hur jag menar;o) MVH Jocke Even the worst day diving, is better than ANY day at work... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.