|
|
|
|---|---|
| Hej jag undrar om någon har erfarenhet av rakar rörs sport avgas på E34 530. Jag ringde dit och han sa att det var från katt och bakåt,med 3st dämpare och storlek på rör va någott grövre än original. Jag tycker att det värkar pris värt dom tog 4900 med monteringssatts, ferrita tar ca 8000. supersprint ca 9000(från katt).Men det kanske är att man får vad man betalar för??? | |
|
Hello! tänk på att Ferrita är rostfritt(därav priset) kör raka rör med "vanligt" stål så blir det dyrt i längden trots det billigare priset.. P.B ps:Undertecknad kör själv med Ferrita! ¤¤¤¤¤¤¤Iron Maiden¤¤¤¤¤¤¤ 9/7-05 Ullevi |
|
mange540 |
Sportavgassystemet hos Raka rör är enligt deras hemsida rostfritt, iaf till 525:an.... |
|
Jag har Raka Rörs avgas på min 525:a. Dubbla 57mm rör alltihop i rostfritt. Kan maila bilder om du vill. Jag är jättenöjd. Snyggt och ser ut som nytt efter drygt ett års användning. Klart prisvärt tycker jag iaf. Min BMW Länk |
|
| Fordltd: Vad kostade ditt system? | |
|
4800:- med frakt. Min BMW Länk |
|
V12 LeMans |
Nån som vet om rakarörs avgas till 530-V8 passar till 540 -93 ? Skaffade enbart bakre std-ljuddämp av Motor Nord för knappt ett år sen , då jag trodde att främre ljuddämp skulle hålla lite till . Men före besiktning i höstas , skulle jag skaffa främre ljuddämparen från M N , men de kunde inte leverera i tid för ombes. (fick ombes för läckande avgas) . Beställde dämparen på nytt från M N före påsk , fick beskedet 3-4 veckors leveranstid , fick negativt besked idag . Ytterligare minst 2 veckors väntan . (avbokade beställningen ) Har funderingar på att byta originalkattarna (fungerar i o f s ) till rakarörs sportkattar, då jag även har en universalfullflödesljuddämpare(rakarör) "i mitt lager" som inte passar till originalkattarna (för litet avstånd mellan rören på universalljuddämp. för att passa på de stora orig.kattarna ,som ligger "kloss") . Och någon som vet någon MIGsvetsexpert i närheten av Lund-Malmö , då jag har min "sportvagn" för "vinterförvaring" där ? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.