|
|
|
|---|---|
|
Har för höga avgasvärden på min 525i-94, men bilen har inga problem med motorgång osv men den är dock chippad så jag undrar om felet kan vara det eller om det är katalysatorn som är trasig och hur kan man enklast ta reda på en sån sak??? Mycket tacksam för kreativa tips:) tack på förhand! | |
|
säger som Johan B brukar göra i sådana här frågor! skriv samtliga värden här, samt när servades bilen senast? olja,filter,luftfilter tändstift? MVH Johan K |
|
|
Ja, och när byttes lambdasonden senast =) Det är det vanligaste felet på M50 när avgasvärdena skjuter iväg... Dock så brukar det också resultera i hög bränsleförbrukning. /Per |
|
|
Kan vara så enkelt som att motorn (läs katalysatorn) inte har blivit riktigt varm. Jag besiktade min 520 nyss och fick inte godkända värden på avgasreningen. Besiktningsmannen körde då en liten sväng och mätte på nytt och då blev den godkänd. Jag hade stått med motorn avstängd i ca 10 min efter att ha kört 6 mil. Den är med andra ord ganska känslig för rätt temp. Kör bilen rejält varm och slå inte av motorn innan du får köra in i hallen... // Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.