|
|
|
|---|---|
| Hej. Ska köpa nya fälgar och däck nu i veckan. Tänkte höra hur stora fälgar och breda däck jag kan ha på bilen... samt hur breda man kan ha fram utan att det ska vara jätte trögt att svänga =P tack på förhand | |
|
Fälgarnas inpressningsdjup avgör hur breda däck du kan ha, men en typisk 17/18x10" Et 20 fälg bak med 255/265 i 40 profil bör fungera. Jag har 255/17/40 bak med 17x10" Et 15 bak, då behövdes det dock modifieras något. Fram funkar en 8,5" fälg med 235 bra, inga problem att styra. Det går säkert att gå upp någon däckstorlek både fram och bak beroende på fälg som sagt... ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
| hehe jag e inte så jätte haj på däck... men hur många tum fram o bak kan jag ha samt bredd?? när du skrev 20 fälg bak så förstod ja inte om du menar 20" =/ förklara gärna lite enklare (är helt färsk på däck o fälg fronten) tack på förhand | |
|
Nej, Greenberg skriver ET 20, det är ett mått på inpressningsdjupet på fälgen (dvs hur långt in/ut fälgen sitter på axeln.) Du kan säkert ha upptill 20" på E34, iaf 19" vet jag många som har. Men bredden är lite svårare, fram ska du inte ha bredare än 235, bak kan du ha 235 eller 255 eller t.om. 265. Men kolla upp vad fälgarna har för inpressningsdjup (ET värde,) samt vad det är för bredd (tum) på fälgarna. /Per |
|
|
Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
hur breda kan däcken max vara på 17"*8.5" fälgar, till en e34? |
|
|
marcusss: Optimal däckstorlek på en 8,5x17" fälg på en E34 är 235/45/17, men om du nödvändigtvis vill så kan du nog gå upp en eller 2 dimensioner i bredd med mer åt ballanghållet som följd. ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
Väcker en gammal tråd... Får jag på detta bak på e34an? Tar däcket i eller ligger nära inåt/utåt? 265/35-18" på 10" fälg med et 19. |
|
|
Jag har 275 brett i bak på 10tums fälg så det ska gå utan problem. Min tar inte ens i med 1 växellåda i bagaget samt 4st fälgar med däck i baksätet+2vuxna personer |
|
| Låter lovande. Vet du et på bakfälgarna? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.