|
|
|
|---|---|
|
Hur går man till väga för att korrigera förbrukningen när man tankat och registrerar den av automatiskt när man full tankar den ?? Stefan | |
|
Du måste nolla manuellt. Du kan kalibrera visningen enligt Länk Observera att det står fel. Det ska vara New Correction Value = Old Correction Value * Actual Fuel Consumption (in MPG or l/100Km) / OBC Fuel consumption (in MPG or l/100Km) Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Om jag inte minns fel så är det väl så att dessa ev. korrigerade värden återställs vid första dagen i kalendermånad pga. någon lustig reset funktion. Mao. för att få det att fungera gäller det att på nytt mata in den uträknade korrigeringsfaktorn den första varje månad för att bibehålla en riktig snittförbrukning. Mvh. Patric Min E38 Länk BMWCS #4598 |
|
|
PJ: Det har jag svårt att tänka mig. Mitt korrigerade värde ligger i alla fall kvar. Däremot använder datorn en annan medelförbrukning än den som syns på displayen för att räkan ut sträcka till tom tank, det värdet finns under TEST04. Det uppdateras kontinuerligt, jag antar det baseras på de X senast körda milen. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.