|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag funderar på att importera en bil som kommer från USA, men som står i EU-land. Hur vet jag om säljaren verkligen har betalt momsen på bilen när den togs in i europa? Om han påstår att han har betalt den osv, och det senare visar sig att den inte är betald - ja då åker ju jag på att betala tråkiga 25% moms. Kan en bil inregistreras i ett EU-land även om moms inte är erlagd? Vilken typ av info kan man få fram om man har bilens VIN-nummer? Kan info med hjälp av det numret fås fram på nätet? mvh Putte | |
| Har momsen erlagts bör säljaren ha ett kvitto från detta från den myndighet i det land som tagit emot betalningen. Tycker man ju i alla fall. | |
| Säljaren bör även ha ett inhemskt reg.bevis, och inte ett reg.bevis från USA. Är bilen inreggad så är momsen betald. | |
|
Vad heter registreringsbevis på tyska resp. engelska? Putte |
|
| Fahrzeugbrief respektive title. | |
| Ingen annan som har tips/hjälp? | |
|
Var det den som fanns i Litauen? Var en liknande tråd för någon vecka sen som verkar borttagen. ___ BMWCS #5157 |
|
|
Japp det var den bilen. Vet inte hur jag ska göra..... Det kan vara en bra affär. Men jobbig som attan. |
|
|
Så tröttsamt när ingen fattar att sådana affärer aldrig ändå kommer o gå i lås.... Det finns inga superduperklipp, vakna! |
|
|
Rolex. Vaddå Vakna? Vet inte vad du syftar på. Du menar att man aldrig kan göra en mer eller mindre bra affär? Låter naivt i mina öron. Vad man däremot bör beakta är huruvida en lite omständig affär är värt pengarna. Och du mister. Jo om man är lite om sig o kring sig och snabb vid rätt tillfälle (jag är inte det i detta fall), så finns det "superduperklipp" att göra. Rätt tid - rätt plats - rätt cash. KAN bli bra affär. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.