|
|
|
|---|---|
|
Måste bara skriva o berätta att man är ägare till en underbar 740i-93.Känns riktigt bra trots avsaknad av back:)Tycker den är ganska bra utrustad, bilder kommer. Och ja bilen har automat så man inte får pikar för det,många här vet att jag har sagt bmw=manuell.Fast har bilen varit manuell så har säkert backen funkat åxo;)Hur som helst är jag helnöjd med bilen än så länge. Tyvärr så ska min 735i manuell säljas, kommer att sakna den mycket men det börjar bli för trångt nu på gården. Mvh/Micke | |
|
trucker: du har ingen 02:a att sälja? rodge dodge BmwCS #5251 Länk |
|
|
Nja,inte just nu.Kan maila dig om det blir nåt. Mvh/Micke |
|
|
Här kommer lite bilder ,vad tycks? Länk |
|
|
Ser ju fin ut, själv ringde jag också på en 740 utan back idag. Spännande att se att det finns flera som lider av detta fel. Undar om det är lätt att hitta lådor till dom på skroten? //Magnus |
|
|
Lätt vet jag inte men det finns,nackdelen är ju att man inte har nån aning om skicket.Jag kommer att renovera min själv,tycker att hållbarheten är dålig på dom.Min tex är fullservad och bara gått 23 tycker att 40 borde dom knalla utan prob.Jag kommer att skriva i tråden hur det går. Mvh/Micke |
|
|
Vad jag har förstått är det en tillverkningsmiss/barnsjukdom som gör att backen går sönder på dom. I övrigt är 5HP-30 kraftigt dimensionerad och kan rulla mycket långt. BMW CS #5139 |
|
|
Är det bara plastkulorna som måste bytas går det ju att fixa men på det ex jag hört mig för om så är det troligen allvarligare saker då plastkulorna är bytta ganska nyligen. Frågan är om man som inte helt bortkommen hemmamek vågar ge sig på att meka i en automatlåda? Jag är lite rädd för att det krävs hyllmetrar med specialverktyg för denna typ av jobb... //Magnus |
|
|
Det är nog knappast plastkulorna som är dåliga om bara backen strular och lådan fungerar bra i övrigt. Snarare är kopplingshuset till backen sprucket vilket också är vanligt, och har varit upp här förut. Jag tror det enklast att hitta en begagnad låda och montera denna, 5HP-30 är dyr att renovera vad jag har fått höra. BMW CS #5139 |
|
|
Har idag öppnat upp härligheten och allt ser ok ut:) inga lösa delar i tråget+att lådan ser ut som ny invändigt.Filtret bytt 99-00, oprationsbordet är redo för öppning av ventilpaketet.Kommer även att gå igenom ventiler och provköra ventiler på bordet.Kulor samt oljor är beställt från Lundbergs fordonsmekaniska. Mvh/Micke |
|
|
Håll oss uppdaterade på hur det utvecklar sig och lycka till! //Magnus |
|
|
Nu är bumsen frisk o kry,plastkulor bytt samt rengöring av ventilpaket+ventiler,passade även på o byta div oringar samt stefatätning till växelväljaren. Finns lite bilder på Länk Mvh/Micke |
|
|
Länk? Där finns nog bilderna |
|
|
Mycket fin vagn! Gratulerar! De olärda är så säkra på sin sak, medan de lärda är så fulla av tvivel. |
|
|
Ser schyst ut den där! Själv slog jag till på en med lite tilltufsad högersida i helgen så jag har ett dörrbyte framför mig. //Magnus |
|
|
944_Driver> Ja just ja den pratade polaren om,va den ok förutom dörrn. Mvh/Micke |
|
|
Den verkar vettig förutom dörren. Det finns nån vibration kring 120 men jag får se hur det känns med sommardäcken på istället. Måste iaf säga att det är hyggligt ös i de här vagnarna, i med S-läget och sedan pedalen i durken, man skrattar ända tills man tittar på förbrukningsmätaren och påminner sig om att soppan kostar 11 kr :( //Magnus :) |
|
| hej igen,har någon aning om min autlåda?den går bara på s,k nödläge,3 el 4 vxl,bmw autovation har kollat styrbox mm,men inget fel,dom tror att det kan vara magnetventilerna i lådan???eller vad tror ni?lådbyte kanske. | |
|
nalle66 är svårt att säga så här på stört vad som kan tänkas vara problemet.Det första jag skulle gjort var o kolla anslutningar till lådan.Antar att du kollat så att bilen är frisk o kry i batt+laddning,kolla även upp en så simpel sak som -jord i karosseriet.Minsta fel i denna länk så går den ner i limpmode. Mvh/Micke |
|
| Hejsan har nyss köpt en 540ia -93 utan back när man lägger i backen går den i men den slirar bara, när den är kall driver den lite har bytt filter olja och kulorna men funkar inte har hört talas om nån oring på nån kolv som kan vara trasig kan de vara de felet eller vad kan de vara ? Mvh /Andreas | |
| Kanonkungen, vad var det för fel? håller på med samma strul med min 540-93ia | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.