|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
C.Douglas: Det jag åkte för 1710 kr var enkel resa. Jag hade i alla fall aldrig klarat mig med min M5 på 2000 kr tur och retur. Jag åkte från Karlstad till Malmö = ca 700-800 kr. Öresundsbron 280 kr. 200-300 kr för bensin i Danmark. Rödby-Puttgarden kostar ca 450 kr. Då är jag i Tyskland och skulle möjligtvis ta in på hotell, men det är ju en smaksak. Lite över 1700 kr hamnar jag på enkel väg. Det är ju vad Gbg-Kiel kostar, men då stannar man ju i alla fall en hel dag i Tyskland och kan ta färjan hem igen. Då får man iof betala 1710 kr en gång till, men likaså så ska jag hem från Puttgarden som inte är så mycket att se. Ganska liten stad! Det beror ju på vad man har för syfte med resan. //Schnitzer Träum nicht dein Leben sondern leb deinen Traum!!! |
|
|
Vi brukar alltid åka över bron och sedan vidare genom Danmark till Rödby - Puttgarden.. Ett tips är att hoppa över Calle´s i Burg och istället satsa på Calle´s i Heiligenhafen (ca 3mil från färjeläget) som är betydligt större och inte har så mycket köer.. Mvh Jimmy |
|
|
Ok tack för svaren! Finns det någon bra bilfirma som ligger i närheten av Heiligenhafen? När man ändå är nere kanske man skulle ta och importera en bil :) Länk |
|
|
C.Douglas Du kan handla i Puttgarden Länk |
|
|
Är det den som ligger som en pråm nästan precis vid kajen? Flera våningar har jag hört att det ska va på den. Länk |
|
|
Exakt! 2 våningar har jag för mig. /A |
|
|
Är det mycket dyrare jämfört med Calle? Länk |
|
|
Sigdarve: du talar historia! 4 plan är det numera och bättre "flöde" genom butiken och ca 25 kassor Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
C.Douglas: Prisskillnaden är högst marginell, Jag brukar ta Bordershoppen p.g.a. av att jag är lat, men tyvärr har dom klent med smarrig tysk ÖL, mest danskt.. Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Ok. Det är väl inte så långt ner till Calle i Heiligenhafen? Från puttgarden alltså.. Länk |
|
|
Det är 25,4km.. Som någon skrev så skiljer det inte så mycket i pris mellan Bordershopen och Calle´s det beror lite på vad man tänker handla för något.. Mvh Jimmy |
|
| Var i Puttgarden och handlade igår (i tisdags). Åkte buss från Karlstad så det blev en lång resa (ett dygn sammanlagt) men jag kan rekommendera att man åker dit. Jättebilligt öl, fin butik och trevlig personal. Men visst skulle jag hellre åkt bil... men men, nu har jag öl och sprit för hela sommaren :-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.