AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.140

Motorhaveri, ny motor eller bara topp?

Mberg
Min kamremm gick av så nu är alla ventiler krökta och kanske är kammen trasig.. ska jag byta toppen,alla ventiler eller köpa en ny motor? Mycket tacksam för svar.

Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Jag hade en 520 med exkat samma problem, jag fick även håll rakt i genom två kolvar, toppen sprucken och alla ventiler trasiga. jag renoverade toppen hos några som renoverade traktor motorer för ca 2000:-, köpte ventiler,kolvar och bytte kamremm.

Sen visade sig att även kamaxeln på den var dålig, men då sålde jag bilen till en kille i Sundsvall trakten, det kanske är den som du kör nu? OOF ***? :)

------
Länk
Länk
An
231
Andreas1981
M535i -86
540 M-sport -99

Köp en komplett begagnad topp, är nog smidigast.
Kolvarna bör ha klarat sig.
Jag har komplett motor eller bara topp du kan få köpa.
An
231
Andreas1981
M535i -86
540 M-sport -99

Hehe, kanske blir komplett motor då, är enklare än att hålla på å "pilla".
Mberg
grodan: nja jag köpte min i Motala =) men det kan ju ha varit din, det var tydligen någon spännrulle som var orsaken.

Mberg
andreas: nja.. är det inte smidigare och billigare att köpa en beggad topp?

Mberg
andreas: "är toppen du har toppen". köper den gärna om den är fin och inte allt för dyr. vart bor du? jag bor i Vadstena (ca. 5mil söder om Linköping, Östergötland)

Mberg
jag vet, jag borde lägga ut en annons men.. om någon har en topp att sälja så hör av dig. 073-9288380.

An
231
Andreas1981
M535i -86
540 M-sport -99

Mberg: Klart smidigare att bara byta topp om kolvarna klarat sig.
Har en hel motor (m20b20) som jag plockat ur när jag satte i m30 i 320:n.
Gick som en klocka innan jag tog ur den, kan ev. sälja bara toppen. Kosstar 169:- att skicka med buss.
Mberg
okej, men hur mycket vill du ha för den då?

An
231
Andreas1981
M535i -86
540 M-sport -99

Komplett topp med kam, vippor, ventiler och allt: 2000:-
Hela motorn:3000:-
Mberg
andreas: jag köper den! toppen alltså. vart bor du? när kan jag komma och hämta den? eller skickar du den?

An
231
Andreas1981
M535i -86
540 M-sport -99

Du kan hämta den när du vill, tar typ 5 min att skruva loss toppen eftersom motorn är lös.
Kan skicka den om du vill, kostar 169:- om den inte väger mer än 15 kg, och det gör den nog inte.
Kan ta detaljerna via mejl, min adress står i profilen.
Så kan du få mitt tel.nr också.
Grodan: Din 520, var det en automat? Silvermetallic? Vi hade en sådan "OOF" en gång i tiden. Tänkte att det kanske var densamma?

Bilen:
Länk
Mberg
andreas: jag hör av mig. kanske vill ha hela motorn. vi kan ju diskutera priser och sådant. sälj inget, jag är intresserad.
An
231
Andreas1981
M535i -86
540 M-sport -99

Köp!! den ligger i vägen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.