|
|
|
|---|---|
Mberg |
Min kamremm gick av så nu är alla ventiler krökta och kanske är kammen trasig.. ska jag byta toppen,alla ventiler eller köpa en ny motor? Mycket tacksam för svar. |
|
Jag hade en 520 med exkat samma problem, jag fick även håll rakt i genom två kolvar, toppen sprucken och alla ventiler trasiga. jag renoverade toppen hos några som renoverade traktor motorer för ca 2000:-, köpte ventiler,kolvar och bytte kamremm. Sen visade sig att även kamaxeln på den var dålig, men då sålde jag bilen till en kille i Sundsvall trakten, det kanske är den som du kör nu? OOF ***? :) ------ Länk Länk |
|
|
Köp en komplett begagnad topp, är nog smidigast. Kolvarna bör ha klarat sig. Jag har komplett motor eller bara topp du kan få köpa. |
|
| Hehe, kanske blir komplett motor då, är enklare än att hålla på å "pilla". | |
Mberg |
grodan: nja jag köpte min i Motala =) men det kan ju ha varit din, det var tydligen någon spännrulle som var orsaken. |
Mberg |
andreas: nja.. är det inte smidigare och billigare att köpa en beggad topp? |
Mberg |
andreas: "är toppen du har toppen". köper den gärna om den är fin och inte allt för dyr. vart bor du? jag bor i Vadstena (ca. 5mil söder om Linköping, Östergötland) |
Mberg |
jag vet, jag borde lägga ut en annons men.. om någon har en topp att sälja så hör av dig. 073-9288380. |
|
Mberg: Klart smidigare att bara byta topp om kolvarna klarat sig. Har en hel motor (m20b20) som jag plockat ur när jag satte i m30 i 320:n. Gick som en klocka innan jag tog ur den, kan ev. sälja bara toppen. Kosstar 169:- att skicka med buss. |
|
Mberg |
okej, men hur mycket vill du ha för den då? |
|
Komplett topp med kam, vippor, ventiler och allt: 2000:- Hela motorn:3000:- |
|
Mberg |
andreas: jag köper den! toppen alltså. vart bor du? när kan jag komma och hämta den? eller skickar du den? |
|
Du kan hämta den när du vill, tar typ 5 min att skruva loss toppen eftersom motorn är lös. Kan skicka den om du vill, kostar 169:- om den inte väger mer än 15 kg, och det gör den nog inte. Kan ta detaljerna via mejl, min adress står i profilen. Så kan du få mitt tel.nr också. |
|
|
Grodan: Din 520, var det en automat? Silvermetallic? Vi hade en sådan "OOF" en gång i tiden. Tänkte att det kanske var densamma? Bilen: Länk |
|
Mberg |
andreas: jag hör av mig. kanske vill ha hela motorn. vi kan ju diskutera priser och sådant. sälj inget, jag är intresserad. |
| Köp!! den ligger i vägen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.