AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
2.539

E32 - utelåst!

Sida 1 av 2
da
32
dangra
BMW 730 - 92
Hej, har ett dilemma och hoppas på hjälp. Har haft min E32 avställd under vintern men inte kopplat ur batteriet. Nu kommer jag inte in via dörrlåsen då batteriet är urladdat. Min huvudnyckel är trasig så nedan lösning fungerar inte.

Länk

"A great thing with the Bmw E34/E32 is that it is almost impossible to open the doors without the key... But when your battery dies this feature might get you stuck outside of your car.

Unlocking procedure:
1. Insert the master key into the front right door.
2. Pull up the door handle.
3. Turn the key counterclockwise to emergency unlock position 1.
4. Open the door.
5. Close doors and turn the right front door lock to the synchronize position 5."

Någon som har denna erfarenhet och/eller vet hur jag ska kunna komma in i min bil? Eller bara hur jag kan öppna huven och testladda batteriet.

Tacksam för svar!

Dangranen
Visa användare
98
Exidus
735 ia 87á
kan du få ner rutan nån mm eller det går inte??

E32:Länk
Ro
536
RonnyL
BMW 750IAL -88
BMW 530 -94
BMW 528 -82
Hej.

För att komma in under huven kan du ta loss gallrett vid strålkastarna(förarsidan). När du gjort det ser du med en ficklampa en lite tapp som du trycker uppåt. Då ska huven snäppa upp. Var försiktig när du tar loss gallrett bara.
da
32
dangra
BMW 730 - 92
Hej Exidus! Du var snabb att svara... :) Nope, ingen ruta är nere något alls just nu, utveckla tack.

Dangra
Visa användare
98
Exidus
735 ia 87á
om du kan ta ner rutan nån mm så (gjorde detta själv en gång) kan du ta en bit ståltråd göra en snara lirka ner till låsknoppen dra till så att snaran fastnar sen e det bara till att öppna, prova alla rutor om du kan få ner dem på nåt vis.

E32:Länk
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Lås upp bagaget med nyckeln, tag loss bagagerumsbelysningen och koppla på 12v på kablarna på den, sedan kan du låsa upp bilen.

BMW CS #5139
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Det enklaste och det har fungerat för mig flera gånger.

BMW CS #5139
da
32
dangra
BMW 730 - 92
Hej J.L. och tack för tipset. Har testat att öppna bagaget men det går inte, det går väl bara med huvudnyckeln? Ena halvan sitter i rattlåset och den andra halvan har jag inte så stor nytta av (just nu). Har läst ngnstans att det bara är huvudnyckeln som kan öppna bagaget (?).

Dangra
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Man brukar få ta i så att man tror att nyckeln ska gå av.

Sök på nödöppna eller nödöppning, så hittar du fler tips.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
da
32
dangra
BMW 730 - 92
Tack för tipset Erikw! Vore ju d-vla snyggt om jag skulle bryta av min reservnyckel när jag haft sönder min huvudnyckel. Börjar ana oråd... (har lärt mig en läxa)!

Dangra
St
184
Stefan735I
525 IAT -03
118i -13
Nöd öppning av dörr brukar funka så här,
Du ska använda passagerar dörren till detta.
Det brukar bara fungera på denna.

Lyft dörrhandtaget och vrid nyckeln över en kraftig kännbar tryckpunkt i riktning "öppna"

OBSERVERA: Skulle låsknappen i en dörr inte sänkas vid normal låsning, betyder detta att dörren har öppnats enligt nödförfaringssättet. Den måste då låsas på sätt som beskrivs ovan.
Meddela om det funkar, det funkade på min.

Stefan
Ro
536
RonnyL
BMW 750IAL -88
BMW 530 -94
BMW 528 -82
Men jösses. Gör det jag skrev då, det funkar.
Ro
536
RonnyL
BMW 750IAL -88
BMW 530 -94
BMW 528 -82
Kan tillägga att en kille på BMW´s akutbil gav det rådet.
Di
828
Dic
850ia 1991
Alpina B6 3,5 kat
Om du kommer in i bagaget så gör som JL säger,tänk på att brun sladd är minus.
Mvh Dic.
Hej, dangra! Jag hade samma problem tidigare i vintras. Det du hade på engelska stämmer: gå till passagererdörren och stick in nyckeln, vrid om samtidigt som du drar i dörrhandtaget. Jag minns inte exakt hur jag gjorde, men om du trixar ett tag så går knoppen upp till slut. Jag lovar! OBS! Det måste vara passagerardörren! Lycka till!

Pellegrino
bm
270
bmwkillen740
525 -77 6:a
750 IAL -88
eller så ringer du bilbärgarna dom har en kil i mjuk plast format och en pumpkudde och pumpar upp dörren. Det gjorde bärgaren åt mig när jag blev utelåst å det kostade 500 kr men men.
Paap Reeder
... på både min förar- och pass.dörr kan jag låsa upp med nyckel genom att lyfta på handtaget.
Bag går alltid att öppna med nyckel.

Under hela min "renoveringsprocess" så hade jag batteriet urkopplat och låste och låste upp bilen på detta vis.

Min är en -91:a gjord i mars -91.... så det är kanske annorlunda på andra årsm.

MVH /// Paap R
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Paap har rätt, och jag har skrivit om detta tidigare.

Placeringen varierar med med tiden, vissa har på höger, andra på vänster och en del har på båda sidorna. Min 89:a har för övrigt på båda sidorna, men jag vet att hela högerdörren är bytt.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
da
32
dangra
BMW 730 - 92
Hej alla.... jag har nu lyckats öppna främre passagerarsidan genom nyckeln, dock är den sidan parkerad mot en garagevägg så jag kan endast öppna dörren ungefär 1dm. Alltså, kommer inte in i bilen. Har också testat att koppla på en batteriladdare 12v på bagagerumsbelysningen, fick då lyse på bagaget samt lyset på instrumentpanelen. Tyvärr hände inget med dörröppningen på förarsidan, gick inte att öppna via nyckeln. Min följfråga blir alltså om det går att koppla på en batteriladdare enligt ovan eller om det krävs något annat såsom ett batteri med fullt kräm? Fler tips?

Dangra
Det sägs att det finns en + (plus) anslutning i torpedväggen framför pedalerna som förbinder kupe med motorutrymme. Du måste lyfta bilen fram och ev ta bort täckplast eller plåt under bakre delen av motorn. Polen sitter troligen besvärligt till. En kompis sitter lika illa till med sin 750-92. Jag skall testa detta själv, troligen i helgen.
C.
Ras.mus
Eller så tar du en domkraft med hjul och lyfter på bakaxelklumpen medan domkraften pekar ut från väggen. När du lyft trycker du ut häcken på bilen och kan sen komma in genom passagerardörren.

Går inte det så åk till närmsta tag-självskrot och ta reda på hur man kommer in i bilen!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.