AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
828

Startproblem efter glykolpåfyllning

Fy
54
Fyris
530i -01
Köpte mig en 530iA -01 i tyskland för ett par veckor sedan och upptäckte efter hemkomst att jag inte tycktes ha någon större mängd kylvätska i systemet. I kväll fyllde jag säkert på en ca 6 liter under tiden som jag hade tändning, värme och fläkt på. När den började bli uppfylld startade jag motorn och upptäckte att den helt plötsligt gick sämre, startade efter en stund om igen och då gick den bättre, lät den gå en stund samtidigt som jag luftade. Upptäcker att den läcker vatten så jag stannar motorn. När jag sen ska köra in i garaget får jag inte ens igång bilen. Startmotorn drar inte runt utan klickar och slår ifrån.

SF
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Du har förmodligen en skada på topplockspackningen och /eller skev/sprucken topp som följd av att du kört med förlite vatten. Vatten har läckt in i motorn och därför orkar den inte runt.
Ta loss ett tändstift och kör på starten så får du förmodligen se en jättekvast med vatten som sprutar ut.
Fy
54
Fyris
530i -01
Laddade batteriet och startade sedan bilen som går bra men läcker vatten någonstans. Tack för hjälpen
Kolla om det droppar från bilen någonstans, isåfall kan det vara tex värmepaketet eller någon kylarslang som spruckit sönder...

// Jögge Länk

bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Ibland blir man glad när man har fel :))))
Visa användare
641
Håkan02
BMW 523i Touring 1999
BMW 320i Touring M 2005
BMW 2002 1975
BMW 2002 tii 1973
BMW 2002 1973
BMWCS #652
Fyris: Tycker bilen borde varnat tidigare för låg kylarnivå, 6 liter är ju en del.

Håkan

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.