AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
932

Är den värd priset? bmw 320d...

re
169
reference
330daT -02
Hej hittade en bmw 320d på en bilfirma. Dom begär 129.000

info om bilen...

BMW 320 D DIESEL
Mätarställning: 9100mil
Färg: BLÅ
Karosseri: Sedan
Bränsle: Diesel
Info: GLAS-TAKL, LÄDER, CD-VX, LMF, ANTISPINN, DRAG DIESEL 136hk Svensksåld

Är den värd pengarna? nån "kunnig"
År?
Om färgen är blå (solidblå/tjänstebilsblå), som du skriver, så hade jag aldrig rört den bilen. Totalt omöjligt o sälja en bil med den färgen.
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
hmm.. vad är det för fel på blå nu då! Kolla min profil!
re
169
reference
330daT -02
Det är en 99a.. vad är det för fel på den färgen rolex?
Solida lacker är lite kallare på begagnatmarknaden än metallic. Men solidblå är inte lika kall som solidsvart eller vitt. Den färgen verkar snarare ganska populär, särskilt på Saab 9-5, Volvo S60/V70 m fl. Vad jag hört ska färgen inte vara SÅÅ omöjlig på begagnat!

//Chrille
835
Pär:an
BMW 530e iPerformance M-Sport -18
Nä, jag har inte haft några problem med att sälja varken en 320i-94 solid-mörkgrön (dunkelgrün) eller 328i touring -95 solid mörkblå (dunkelblau) för några år sedan... så vad rolex skriver är nog hans högst personliga åsikt...
835
Verkar förövrigt vara väldigt "korta" mil för att vara på en -99ans diesel... jag skulle syna miltalet om jag vore du... man köper juh inte en diesel för att man kör väldigt lite... 9000mil på 6år = 1500mil per år... Bara att fundera över hur mkt kör du själv tex. eftersom du redan idag åker diesel... du gör det väl inte bara för det är kul...
re
169
reference
330daT -02
Hmm hur menar du då Pär:an, den är ju svensksåld så det kan ju knappast vara något fiffel med mätarna... annars så går det ju
följa upp via gamla bes. papper....

själv kör jag nog minst 4.000 mil per år... diesel naturligtvis :)
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
reference, att bilen är svensksåld är ingen som helst garanti för att milen stämmer! Det fuskas även med sv-såldabilar dock inte i samma utsträckning som importerade.

Har bilen haft flera ägare ring tex den första och hör hur långt han har kört samt ring verkstäderna där bilen servats.
re
169
reference
330daT -02
Okay tack för alla fina tips, ska kolla upp det där...
dom verkar lite svårsålda ändå... men jag kanske bara inbillar mig..

Nån som vet hur man "prutar" på en bilfirma som har svår sålda kärror? :)
835
Det enda du kan göra är att vara lite lagomt ointresserad och sen lägga ett bud som du tycker är rimligt och se hur dom reagerar... om dom inte tar det så gå därifrån... ???

Som jaken skriver... mil kan fuskas i sverige med... inga problem om man vill... kör man väldigt mkt kan det juh förra ägaren tycka att det är värt att ställa tillbaka mätaren mellan besiktningarna... kom ihåg att det är 3år innan 1:a besiktningen och sedan 2år innan nästa besiktning... så tillfället att ställa tillbaka i mellan bes är inte omöjligt alls...
re
169
reference
330daT -02
aha... okay... Det där lät intressant, jag ska kolla upp det där.

Vet utav 2 st 320d -99 som har gått under 10.000 mil

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.